alie-en-marja-naar-santiago.reismee.nl

Nog vier maanden te gaan

Nu de reis naar Santiago toch daadwerkelijk in zicht komt, hebben wij besloten een weblog bij te houden waarin wij ook kunnen berichten over de voorbereidingen etc.

Nog zo'n vier maanden te gaan en dan gaan we op 26 maart 2012 'echt' van start. Inmiddels zijn we gestart met de trainingen met rugzak en hebben we in oktober 6 dagen het Pelgrimspad in Nederland gelopen om alvast een beetje in de sfeer te komen. Het was wel wennen met die zware (ca. 10 kilo!) rugzak achterop. Het loopt toch heel anders dan met een licht buiktasje en een flesje water! We hadden de eerste dagen last van de schouders en Alie had blauwe plekken op haar heupen van de draagband. Ondanks deze ongemakken is het toch niet tegengevallen. We hebben elke dag tussen de 25 en 30 km gelopen en hebben dus al een flink aantal km's met rugzak in de benen. Ook tijdens de komende wandelingen in de buurt gaat de rugzak mee. We hebben 'm volgepropt met van alles en nog wat om aan de kilo's te komen en zij gaan dus gewoon mee als we bijv. een rondje Weelenpad oid gaan lopen. Ze kijken ons wel vreemd aan hoor, loop je in de verkaveling met een dikke rugzak op.......!!!
Het maakt ons niets uit, als het lijf maar went aan dit obstakel op je rug.
Vanaf nu ga ik regelmatig onze belevenissen op deze site plaatsen, zodat we ook gelijk een leuk herinneringsboek hebben voor 'later'. Jullie horen nog van ons!

(NB: Dit verhaal stond eerder in een ander weblog, maar deze site is overzichtelijker en zonder al te veel reclame. Vandaar dat ik het verhaal heb overgezet).