alie-en-marja-naar-santiago.reismee.nl

vervolg blaren.......

Even een kleine update van het verhaal van vanmiddag: Alie is vanmiddag door een Sloveense verpleegsterpelgrim aan haar hielblaar behandeld. Heel professioneel met desinfectiemiddel en steriele naald en draad. Er zit nu een soort tunneltje door haar blaar waardoor deze niet meer vol loopt. Ze kan dus morgen weer de hoogste toppen bedwingen! Er wordt voor morgenmiddag onweer en veel regen voorspeld dus we starten vroeg om 6 uur en hopen dan voor het noodweer binnen te zijn. We hebben een korte route van fff ruim 20 km dus dat moet te doen zijn. In ieder geval kan Alie morgen weer zonder pijn op pad. Pelgrims zijn er voor elkaar dat blijkt maar weer. We liggen vanavond met 14 man/vrouw op de slaapzaal dus dat wordt weer "genieten" van het live-orkest hahahaha. We gaan zo eten en een heerlijk pelgrimsmenu verorberen. Het zal wel weer omelet of tortilla en salade worden. Je weet in ieder geval waar je aan toe bent. Het is hier nog 30 graden dus bloedje heet. )lie heeft net een nieuw petje gekocht. Ze is gisteren haar mooie pieterpadpet verloren.... Heel erg jammer dat petje was al overal geweest en nu zomaar kwijt. Karin en Vera weten wel om wel petje het gaat...... Ze was er erg aan gehecht maar hwt is niet anders. We gaan er niet voor teruglopen.... Ik hoop niet dat Ger en Siem teveel op elkaar lijken want we willen natuurlijk niet de verkeerde om de nek vliegen. En Rien jij blijft mijn enige echte zus hoor daar hoef je niet bang voor te zijn! Liefs van ons aan allen die ons zo trouw volgen. Heel erg bedankt!!!

Edith

Dag kanjers,
Wat een belevenissen weer. En zo kan zelfs een blaar een leuk verhaal worden! Hopelijk kunnen jullie zonder (andere) ongemakken de tocht voltooien! Lekker warm daar, misschien zelfs té. Hier na de hittegolf van de Pinkster een hele natte dag en 14 graden! Ik kan me voorstellen dat jullie, nu de laatste kilometers naderen, steeds meer zin krijgen in alle comfort van thuis! Maar geniet zoveel je kunt van de mooie momenten, het worden onvergetelijke herinneringen!
Lieve groeten Edith.

Ellen & John

Wat gaan jullie super goed! Succes nog met de laatste dagen wandelen.. We zijn echt meer dan trots op jullie!

Inge

Goh meiden, wat schieten jullie al op richting het eindpunt... Toi toi toi en ik hoop dat het meevalt met het slechte weer dat wordt voorspeld.

Groetjes Inge

Tine H.

Hoi Marja en Alie,
Goede uitleg van de blaar met tunnel van Alie en ook nog visueel gemaakt. Zo leren we ook weer wat. Als ze maar geen last van tunnelvisie krijgt!
Hopelijk morgen voor het slechte weer op de plaats van bestemming, alhoewel in Frankrijk hebben jullie ook het nodige voor je kiezen gehad en toch maar stug doorgelopen.
Jullie aan het pelgrimsmenu, wij met mezus (ook een nichtje van jou en jezus) en twee gasten uit de USA naar de Wok. Durf het bijna niet te typen!
Zet 'm op meiden, nog even volhouden.

Trudy

Wat een leuke verhalen. Als je terug bent kan je nog altijd schrijfster worden. Veel succes met de laatste kilometers voor jullie beiden.

Trudy

André en Carrolien

Hoi Alie en Marja, we zullen de verhalen missen straks.
We kijken er elke keer naar uit, nog even en dan is het over.
Maar ja dan horen we de verhalen en zullen we ongetwijfeld de foto's zien.
We wensen jullie voor de laatste km nog veel sterkte en vooral nog even heerlijk genieten!
Wat de blaren betreft: het blijkt dan toch dat ook jullie gewone mensen zijn...
Lieve groet vanaf de Brik

Dorus en Karin

Jullie doen het super meiden. Alie, dit petje staat je ook goed hoor. Als het gaat onweren, ga je ook harder lopen, daar hebben we ervaring mee (hahaha), dus jullie zijn vast op tijd binnen morgen. Wij wensen jullie veel succes de laatste km's. Lieve groetjes van ons.

Gerda en Paul

hallo toppers !

wel even wat pech onderweg ! blaren op de biene en Alie d'r petje weg ! hopelijk zal het hierbij blijven en hebben jullie er niet al te veel last bij tijdens het wandelen. het eind is in zicht meiden, en die laatste loodjes he ? wat zijn die zwaar........
vooral blijven genieten hoor. die geweldige herinneringen die jullie elke dag verzamelen zijn gewichtloos, nemen geen ruimte in en zijn van onschatbare waarde !
zet hem op meiden ! wij zijn ontzettend trots op jullie !

liefs, Gerda en Paul

Bas

Het doel komt in zicht. Geniet van de laatste kilometertjes.

@moeders, ben je die pet kwijt, waarvan ik gezegd heb dat je die weg moest doen? Ik krijg hier het idee dat er toch hogere machten aan het werk zijn.

We gaan hier samen in München wel een echte vervanger zoeken.

friedabus@hetnet.nl

Hallo Alie en Marja
De laatste loodjes, geweldig. de tuinclubdames leven met jullie mee en zijn benieuwd naar de verhalen van Alie als we een tuinclubbijeenkomst hebben.
Ga ervoor meiden, heel veel succes. Frieda

José

Zet hem op die laatste kilometertjes. Jammer van de pet, maar die hoed staat je "hardstikke"leuk hoor.
Wat staat er nou niet bij jou, vrolijke groet!!!

Harm

He Kanjers Espangnol!!

Geweldig die verhalen: nog even volhouden en dan zijn jullie alweer aan het eind van de Queste!
Da's toch echt wat anders dan in the pit staan bij The Boss op Pinpkpop wat ik gedaan heb, maar wel leuk....

Zie je snel: 7 juli moet lukken volgens mij ....;-))

Jenette

Hallo meiden,

Het einde is bijna in zicht en kan me goed voorstellen dat jullie naar huis verlangen. Nog een klein stukkie, zet em op, maar dat gaat best lukken. Nog veel plezier en tot het volgende verhaal.
Groetjes, Jenette.

Hallo Marja en Alie

Wat genieten wij iedere keer weer van jullie verhaal pech nu dat jullie de laatste km met blaren lopen ,maar het einde is in zicht .Wij vinden het knap van jullie doen het niet na .Geniet noch van de laatste wandel dagen en heel veel plezier bij het weerzien van jullie Fam .
Heel veel Gr van Martien en Ans

tiny

alie dat petje gooi je weg hoor als je in nederland bent want anders pakken ze je nog op geen gezicht groetjes tiny

Joke S

Hoi supermeiden,

nog even en jullie hebben het volbracht, wat een reis en wat een prachtige verhalen, jullie hebben genoten en veel meegemaakt, maar iedereen hier in Nederland, die jullie heeft gevolgd heeft volgens mij ook genoten van jullie meer dan prachtige verhalen. Als ik de reacties lees van iedereen, dan is deze wandelperiode van jullie een belevenis geweest voor vele lezers.
Nog even doorbijten en het zit erop, maar dan kunnen jullie ook heel erg trots zijn op jullie zelf.
Ik probeer de laatste verhalen mee te pikken maar weet niet of het lukt vanwege onze reis, maar alvast bedankt voor het leesplezier en een goede terugreis naar al jullie dierbaren.
groetjes Joke S

Riet wijnker

Wat een geweldige belevenis en bijna het doel bereikt, een prestatie die ik jullie niet na zal doen.
Een hartelijke groet vanuit venhuizen van Riet.

Karin M

Hey Alie en Marja,
Jullie zijn echte bikkels!! Dat mag gezegd worden. Alle respect hoor voor al die kilometers die jullie wandelen. Alvast dank voor jullie mooie reisverhalen. Ik heb daar van genoten!! Op naar de eindstreep en een lekker warm bad!! groeten Karin M

margot wagemaker

Ik vindt jullie toppertjes hoor, met je leuke nieuwe hoedje en verdorie die rot blaar op naar het eind. gr margot