alie-en-marja-naar-santiago.reismee.nl

In Santiago de Compostela

Hoera! Het doel is bereikt. Na ruim 1800 km kwamen we vanmorgen vroeg aan in Santiago. Een heel bijzonder moment. Het was nog voor negenen en het was nog erg rustig. We konden het dus goed op ons in laten werken.... We waren al vroeg wakker vanmorgen en zijn eigenlijk nog nooit zo vroeg op pad gegaan, terwijl we nog maar 10 km moesten lopen! Het zal de spanning geweest zijn; je leeft toch naar deze dag toe. Het zit erop en dat is een heel raar gevoel.... De routine van de dag is niet meer aan de orde en we lopen gewoon zonder rugzak door de stad. Gelijk in het pelgrimsbureau onze Compostelle gehaald. Dat is een soort certificaat waarop in het latijn staat dat je de camino hebt gelopen. Een soort oorkonde dus. Daarna naar de kathedraal waar we de mis van 12.00 uur hebben bijgewoond. Je moet er al vroeg zitten anders is er geen plaats meer. Wat een mensen zeg, menig pastoor zou jaloers zijn op zo n volle kerk. Heel indrukwekkend en emotioneel! Aan het eind van de dienst werd er met een groot wierookvat door de kerk heen gezwaaid, jeetje wat een gevaarte. Zes man sterk stonden aan de touwen te trekken. We slapen in een prachtig klooster dat helemaal omgebouwd is tot een modern hotel. Het ziet er prachtig uit! We vonden dat we dat wel hadden verdiend. Het ligt naast de kathedraal in het centrum van de stad. Erg gezellig. Het regent hier nu maar na al die prachige zonnige dagen van de afgelopen weken mopperen we niet. Afhankelijk van het weer gaan we misschien nog een paar dagen verder lopen naar Finisterre en anders nemen we de bus. Bedankt voor alle aanmoedigingen en lieve woorden die we tijdens deze pracchtige reis van julllie hebben gekregen.... We liepen niet alleen!!! Het zit erop en dat zal best weer even wennen zijn maar we hebben onwijs zin om naar huis te gaan en Siem, Ger de kinderen en kleinkinderen weer in onze armen te sluiten. Ook natuurlijk de zussen, broers en alle vrienden en bekenden die zo met ons hebben mee"gewandeld". Maar vooral onze Siem en Ger zijn we heel erg dankbaar dat zij ons deze pelgrimstocht hebben gegund. We hebben huis en haard achtergelaten en zij hebben het toch maar alleen moeten redden.... Het is hun goed gelukt met de steun van jullie allemaal en daar zijn we erg blij mee. Liefde is ook loslaten........ Op ons nieuwe tshirt staat: No suenes tu vida vive tu sueno!! En zo is het....... Liefs van ons!

Ellen & John

SUPER GOED!!!!!! wat een prestatie! Zien we je nu ook eerder op het werk Marja ;-) Geniet nog even van de laatste dagen en tot snel!

Edith

YEAHHHHH!!!!!! GEWELDIG!!!
Ik heb er geen woorden voor, voor deze fantastische prestatie! Geniet van het machtige gevoel dat het volbrengen van deze pelgrimage jullie geeft. En inderdaad ook jullie mannen verdienen niets dan lof, heel bijzonder dat ze het jullie gegund hebben. GEFELICITEERD!!! Dikke omhelzing vanaf de Trechter!

Sytske en Joop

Gefeliciteerd!!!!! Pracht prestatie. Het zal weer wennen worden zo zonder dat vaste ritme. Your dream came through. Een fijne thuisreis!!

Brenda

Wat ben ik trots op jullie zeg, en ik hoop jullie ook snel weer in de armen te sluiten ( toch stiekem heel erg gemist ) tot maandag !!!!!!

Dikke xxxxxx

Elsbeth

ik klikte het berichtje aan en het kippevel ging over mijn rug het lijkt mij een giga gevoel na zo,n tocht en zonder te veel kleerscheuren prachtig meiden geniet er van jullie hebben het mogen doen een dankbaar voorrecht proficiat

Marjan Bart

Wat fantastisch, zo snel en zonder problemen een geweldige tocht volbracht. Nu even lekker genieten en dan terug naar het koude Nederland. Tot gauw!

jos en jet

G E F E L I C I T E E R D !!!!!!!!!

Petra Bierhaalder

GEFELICITEERD! Wat een super gevoel moet het voor jullie zijn! xxx

ellen

Marja en Alle van harte gefeliciteerd!!!!!!!!
Wat zijn jullie geweldige toppers. Maar wij moeten ook afkicken geen verhaaltje meer op de mail,jammer.
Ik heb er erg van genoten. Marja tot gauw.
Liefs ellen

M en M

Van harte lieverds,we zijn super trots op jullie.. Dat hebben jullie mooi geflikt toppertje hoor..
Wij hebben al veel zin in maandag, eindelijk zien we jullie weer. Tot dan, en geniet nog lekker een weekje en rust maar uit..

Dikke kus Marco en Milou

wim smit

hallo alie en marja 1800 km gewandeld ,dit is echt geweldig, ik weet hoe het voel jullie zitten nu op een rose wolk,in finnesterre hebben wij ons kleren verbrandt dat was een geweldig moment
groetjes wim

Sophie

Super goed dat jullie het doel gehaald hebben! Nog maar een paar nachtjes en dan weer lekker in jullie eigen bed :)

Liefs x

Joke Besseling

Jullie kunnen supertrots zijn op je eigen, en wij zijn dat ook op jullie. Wat een pracht ervaring en geweldige herinnering voor de komende tijd.
en binnenkort weer het weerzien met de mensen die jullie lief zijn.
Geniet er maar lekker van

Groeten vanuit een zonnig Hem

Fred en Wil

Hoi meiden, geweldig dat jullie het gehaald hebben. Voor mijn gevoel is het wel heel snel gegaan. Wat een belevenis, dat nemen ze je niet meer af. Fantastisch!

Geesje

Hoi meiden,
Super dat jullie dit gedaan hebben.
Wat een belevenis, dit vergeet je nooit meer.
Geniet ook vd terug reis.
grtjs en tot gauw ziens Geesje

Carla en Koos

Geweldig. Gefeliciteerd met deze prestatie. Het was heel mooi jullie verhalen/belevenissen van deze bijzondere reis te lezen. Tot ziens

Jeanette

Gefeliciteerd! Wat goed van jullie! Trots!
Tot heeeeeel erg snel!!! ;-))
Liefs van ons

Corry en Henk

Een waarlijk ongeëvenaarde prestatie. Grote klasse om deze pelgrimage op zo'n overtuigende en doortastende wijze te volbrengen. Niet alleen fysiek, maar ook mentaal bleken jullie ijzersterk te zijn. Daar past een diepe buiging en een berg respect en bewondering bij. Marja en Alie van harte gefeliciteerd en uiteraard ook de felicitaties aan Ger en Simon. Nog mooie dagen en een goede terugreis toegewenst.

Annemieke

Super, gefeliciteerd! Ik heb genoten van jullie reis, respect voor deze prestatie!

Gerline

Wat een toppers zijn jullie. Heel erg gefeliciteerd.

Jeannette Vlaar

ik ben super trots op jullie
en vindt het een grote eer om jullie mooie verhalen te lezen
Genieter nog even lekker van en
Alie we zien elkaar weer als je in de goorn bent liefs Jeannette

Trudy

gefeliciteerd meiden. Gewoon super gedaan. Mooi einde van je verhaal. Een goede reis terug en geniet nog even.
Trudy

Inge

Marja en Alie, wat kan ik nog toevoegen aan alles wat iedereen al hierboven heeft geschreven? Gefeliciteerd! Wat een prestatie zeg! Geniet lekker van het overwinningsgevoel! Ook voor het thuisfront vast lekker dat het allemaal goed is gegaan. Het was heel leuk om jullie reisavonturen te lezen.

Peter en Marie-José

Alie en Marja,

Gefeliciteerd, wat een knappe prestatie!!!
Wat zullen jullie je happy en voldaan voelen.
Geniet van de laatste dagen daar ;-).

Tine H.

Hoi Marja en Alie,

Proficiat, wat een prestatie. De datum 5 juni 2012 zullen jullie nooit meer vergeten. Een heerlijk gevoel dat de tocht volbracht is, maar ook een vreemd gevoel dat morgen niet een bepaalde afstand gelopen MOET worden. Jullie kunnen de komende dagen zelf gaan invullen.
Marja: je hebt zelfs berichtjes van "jezus" gehad op deze website. Dat heeft vast geholpen!!!!

joke blokker

toppie hoor geniet nu nog maar een paar dagen rust en dan weer naar de streek alie fred is vanmiddag aan zijn rug geopereerd gr en een dikke knuffel van ons

Jezus

Wat 'n prestatie en zo snel

Volgens mij kunnen jullie in het guinness book of records
snelwandelen.
Ik snap het wel jullie kunnen ons niet missen,
maar wat jullie gepresteerd hebben is TOPPIE.
We begrijpen dat jullie een dagboek hebben bijgehouden, ik lees het graag

Groetejs en tot gauw

raymond en monica

GEFELICITEERD TOPPERS ZIJN JULLIE. tot gauw dikke kus van ons.

krijn en tiny

GEFELICITEERD meiden met deze enorme wandeltocht ik vind het knap van jullie en nu maar afkicken geniet nog een paar dagen van jullie rust tot gauw groetjes.

Claudia en Sandra

Marja en Alie, wat een geweldige prestatie !!!!!!
Jullie kunnen trots zijn op jezelf.
Geniet nog even in Spanje en straks weer in Nederland.

Dorus en Karin

Marja en Alie gefeliciteerd met deze top prestatie. Geniet nog van de laatste dagen van jullie bijzondere reis.

José

Top meiden, jullie hebben het volbracht. Wat zullen jullie een voldaan gevoel hebben.Deze ervaring neemt niemand jullie meer af. Geniet nog maar even van de laatste dagen, we zien jullie snel.
Zijn trots op jullie,
José&Ron

Hans de Weerdt

Gefeliciteerd dames met het bereiken van Santiago de Compostela. Na deze prestatie gaan jullie toch nog wel naar Finisterre lopen he? Daar is de 2e Compostela af te halen en kunnen jullie je Camino écht afsluiten.
Groetjes, Gerda en Hans de Weerdt uit Bovenkarspel.

Tine Plantinga

Heel hartelijk gefeliciteerd Alie en Marja met jullie behaalde succes, fantastisch! ruim 1800 km. geweldig hoor, zo'n afstand, wat zullen jullie een voldaan en rijk gevoel hebben en nu binnenkort naar huis, wat een blijdschap en feest.
Een heel goede terugreis en tot ziens, lieve groet, Tine.

Harm

ONWIJS GOED GEDAAN: GEFELICITEERD JULLIE BEIDE.
(en nu het nog ff helemaal afmaken he: jullie kunnen het!).

Anneke

Deze digibeet heeft haar felicitaties onder jullie verhaal van mei gezet... Dus nogmaals: super gedaan meisjes! Wat moet het fijn zijn om straks al jullie geliefden weer te zien. Tot gauw!

Joke S

Hoi kanjers van meiden,

Op de valreep kan ik jullie grote prestatie nog even meepikken.
Geweldig dat jullie het hebben volbracht, maar daar twijfelde niemand aan. Zoveel goede voorbereiding en 2 toppers van mannen van wie jullie deze trip hebben mogen maken.
Petje af.
Groetjesven gauw tot ziens

Jacqueline en Emiel

Gistermorgen stond een blije buurman Siem in de tuin om meteen te melden dat jullie het doel bereikt hadden. Een geweldige prestatie. Gefeliciteerd.
Geniet nog een paar dagen en dan een goede terugreis. Groetjes, tot gauw.

Martien en Ans.

Alie en Marja
Hartelijk Gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep
een geweldige prestatie jullie zullen er nog lang van na-genieten en elkaar als jullie weer thuis zijn missen je trekt toch een hele tijd met elkaar op Het thuisfrond zal ook wel blij zijn als ze jullie weer zien geniet van alle belangstelling die jullie nu krijgen . Groetjes Martien en Ans.

gon klooster

Meiden van harte met het behalen van de eindstreep
wat een prestatie en nu naar de mannen. enkids
groetjes Gon

Eva

Alie en Marja, jullie zijn Toppers!! Wat een prestatie, daar kunnen de meesten alleen van dromen. Volgens mij worden jullie straks als helden binnen gehaald.

Diantha

Marja en Alie,
van harte gefeliciteerd met jullie overwinning, heel knap gedaan en nog sneller ook. Geniet van jullie glorie en rust lekker uit. echt heel knap gedaan hoor.

Lilian

Marja en alie
Van harte gefeliciteerd met jullie overwinning ,super knap gedaan .
Ik ga jullie verslagen zeker missen . Groetjes lilian

Ben en Hennie

In een woord geweldig proficiat met deze prestatie, geniet maar lekker na. Nu maar weer zwemmen op zondag. We zijn benieuwd naar de spiermassa's