alie-en-marja-naar-santiago.reismee.nl

Het komt steeds dichterbij!

Inmiddels zijn we weer een maand verder en hebben de training weer opgepakt. Niet dat we niets meer hebben gedaan, maar Alie was een paar weken uit de roulatie. Ze had een mankementje aan haar been en kon daarom enige tijd geen lange afstand lopen.

Het is de bedoeling dat we nog wel zo'n 150 km met rugzak in de benen krijgen zodat de rug, schouders en heupen tijdens de Santiagotocht niet gaan protesteren. Als onze voeten ook hun best doen om blarenvrij te bijven, zijn we helemaal blij

Laughing

Afgelopen zaterdag hebben we in Utrecht in het museum Catherijne Convent de tentoonstelling 'Pelgrimstocht naar Santiago de Compostella door de eeuwen heen' bezocht. Het was een leuke en boeiende tentoonstelling met allerlei wetenswaardigheden over deze reis. Er was veel belangstelling en we hebben met mensen gesproken die de wandeling al hebben gemaakt of ook van plan zijn. Als je daar zo de verhalen hoort en de beelden zie, krijg je er steeds meer zin in.

Ook merken we nu ook dat de datum steeds dichterbij komt. Afspraken worden gemaakt in de tijd dat wer er niet zijn en dat is soms jammer, maar het is nu eenmal zo. Als je overal rekening mee moet houden, kun je immers nooit weg. Sophie krijgt op 3 april bijv. haar bachelor en ja daar wil je eigenlijk wel bij zijn........ Alie mist een deel van de zwangerschap van Jeanette en ook dat is niet leuk maar ze is er gelukkig weer alsde baby wordt geboren!!

We zijn bij'Beter Horen' langs geweest voor informatie over oordoppen. Uit alle verhalen die we horen

Wink
blijkt toch wel dat het echt noodzakelijk is omgoede oordoppen bij je hebben. In de slaapzalen die je soms met wel 100 man/vrouw !!! deelt, schijnen de snurkers het geluidsniveautot een aardigaantal decibel op te voeren en dan is het wel zo prettig als je dit geluid enigszins met oordoppen kunt temperen (als je tenminste een oog dicht wil doen). Dan gelijk maar een knijper op je neus want de 'lucht' schijnt ook soms de geur van een vuilnisbelt te overtreffen. Afijn we zien, horen en ruiken het allemaal wel, we laten het maar over ons heen komen en als je echt moe bent, slaap je wel. Zo niet, dan doen we onderweg wel een tukkie of slapen de andere nacht wel weer bij. Het moet toch gek gaan als er onderweg niet af en toe een comfortabel hotelletje is waar we een keer kunnen genieten van een lekker bed en een douche.

Groetjes

Marja

Milou en Marco

Heel veel succes met de voorbereidingen;). Liefs Milou en Marco

Joke steltenpool

Hoi Marja, de site bij de favorieten gezet en ik ga jullie volgen, dat is een feit dat vast staat. Het is ook erg leuk om dit soort dingen te maken als herinnering, dat weten we van onze reis naar Canada.
Ik wens jullie veel succes met de rugzakoefenwandelingen en wacht op het volgende verslag. Heeft Alie ook een site of hou jij hem bij voor jullie samen? Groetjes Joke

Pieter en Joke van der Ham

Dames heel vel plezier op jullie wandeltocht.
Wij blijven jullie volgen.
Gr. Pieter en Joke