alie-en-marja-naar-santiago.reismee.nl

Winterwandelingen langs kruiend ijs.

Nog een kleine 4 weken te gaan en dan lopen wij in Frankrijk, het begint nu echt dichtbij te komen, spannend hoor. Wij hebben op zaterdag 18 februari de treinnaar Hoorn gepakt met onze rugzakken. Eerst zijn we in de stad bij de Hema gaan ontbijten voor slechts € 1,- p.p. We lopen nl. over de dijk en onderweg komen we helemaal geen eettentje, tegen, dus een ondergrondje hebben we wel nodig. Endie1 euro iswel echt een pelgrimsprijs voor een lekker ontbijtje!!!

Omdat het westenwind was en we de wandeling over de dijk langs het IJsselmeer wilden wandelen kozen we ervoor in Hoorn te starten. Voor de wind lopenscheelttoch een behoorlijk aantal graden. Het hele IJsselmeer was nog dicht gevroren en op veel plaatsen was er kruiend ijseen prachtig gezicht. Ik (Alie) had er meer van verwacht;bij de vuurtotren in Andijk op de foto in de krant was de berg ijs veel hoger.Hetverkeer was op de dijkminimaal; de renovatie is na jaren nog niet klaar, er ligt me daar eenbagger; wat een megaklus!!

De wandelschoenen zagen er niet uit. Voor de sanitaire stop moest je bij gebrek aan beter toch de kant in

Yell
. We hebben in Oosterleek nog bij De Herberg van Klaas Vis gekeken of hij open was maar helaas op een betonnen deksel buiten een broodje gegeten. Daar werden we erg koud dus maar weer snel aan de wandel.Onderweg eenfikse bui op ons kop, maar gelukkig hadden we de hoes voor de rugzakken er snel uit enmet de stromvaste pluop oefenen we zo alles weer om de ongemakken het hoofd te bieden.

De laatste km's werden zwaar en na 24 km in de benen en geen stop onderweg waren mijn voeten en Marja haar schouders aan rust toe. Een lekker warm bad hadden we wel verdiend deze dag.Of dat bad straks ook beschikbaar is, is zeer de vraag; ik denk dat we al blij mogen zijn met een warme douche

Laughing
!

Op woensdag 22 februari om 9 uur naar Enkhuizenuiteraard, zoals we als schrale pelgrims nu haast gewend zijn, bij de Hema ontbijten en de dijk op naar het kruiend ijs bij de vuurtoren. Het hele IJsselmeer was nu ijsvrij maar gelukkig lag er nog een klein bergje met kruiend ijs, helemaal blij. Marja heeft haar schouderbanden van de rugzak anders ingesteldom gevoelige schouders te voorkomen het lijkt nu beter te gaan, het is een goed plan om proef te lopen met kilo's in de rugzak.

Afgelopen donderdag hebben wij bij de speciaalzaak oordoppen laten aanmeten. Als wij op de slaapzalen geen oog dicht doen door snurkers hebben wijhopelijkgeweldige oordoppen die onze nachtrust niet verstoren.

Vera heeft voor ons uit Egypte twee sleutelhangers meegenomen voor aan onze rugzak. Deze sleutelhangers methet 'goede oog' beschermen ons tegen het kwaad. Zo kunnen we veilig op pad, dat is weer mooi meegenomen

Wink
.

We blijven nog even trainen en kijken er naar uit, wel spannend man en (klein)kinderen blijven thuis maar ik zie het als een cadeau en ga er enorm van genieten!!!!

Groet Alie

Reacties

Reacties

Marjan

Ja dames, het schiet nu snel op. Voor je het weet zit je niet meer bij de Hema maar bij Flunch voor een ontbijtje. Nog wat Hollandse kilometers maken en dan op naar het avontuur!

riny

Wat weer een leuk verhaal, verheug me erop om dit vanuit frankrijk en spanje ook te lezen
weten we wat jullie meemaken

Sophie

Weer leuk om een verslag te lezen over jullie voorbereidingen! Nog maar een paar weken te gaan en dan zitten jullie in Frankrijk.. Succes!
Liefs X

broertje Jos

Ja, dat ontbijtje was een toppertje zeker, en voor 0,50 eurocent extra had je er een vers glaasje jus de orange bij kunnen nemen. Op jullie mooie reis zal je wel niet veel Hema's tegenkomen. Veel plezier!!

Marian Stavenuiter

Hallo Marja en Alie wat een leuk verhaal zo maak je wat mee onderweg. Ik zie erg uit naar jullie belevenissen. Nog een paar weken en hopelijk iets minder koud.
Groeten Marian uit blokker

marcel

Hoi Marja en Alie,

Jullie zien er steeds strakker uit, zag jullie vanmiddag nog bepakt en bezakt lopen! Top, jullie gaan goed voorbereid op weg.

Hebben we nog een uitzwaai-party??

Groetjes

Carrolien

Hoi Alie en Marja, hartstikke leuk deze website.
Ik heb mijn emailadres direct ingevuld, want ik wil graag op de hoogte blijven van jullie belevenissen tijdens De Tocht.
Succes verder met de voorbereidingen!

Groetjes Carrolien

Valerie

Hoi Marja en Alie,
Ook ik heb gelijk mijn (werk) mail ingevuld, die lees ik 4 a 5 dagen per week en blijf zo goed op de hoogte van jullie WAY; ik ga gelijk in de bieb kijken of de film te reserveren valt. Succes met de laatste loodjes :)

ria

hoi alie en marja ik heb net de dagen geteld nog 24 het komt erg dicht bij hoor voor je het weet zitten jullie in de trein

Brenda

Het komt nu wel erg dichtbij hoor !!! Spannend en leuk om ons zo op de hoogte te houden.
Dikke XXXXXX

Sylvia

Super zwaar hoor...maar jullie( alie)kunnen het. Met zulke goede voorbereidingen moet het echt lukken. Succes de laatste weken en zet hem op!! Gr. Syl en rene

loes

Wat leuk deze site,ik ga jullie zeker in de gaten houden!!!
Veel wandelplezier en het gaat jullie lukken.Groetjes loes

Gerda en Hans de Weerdt

Beste Alie en Marja. Jullie gaan nu de pelgrimsreis maken die ik (Hans) vorig jaar heeft gemaakt. Ik weet nu al dat het een ontzettend mooie ervaring gaat worden en dat jullie je hele verdere leven er steeds weer aan terug gaan denken. Geniet ervan. Gerda en ik blijven jullie volgen en als jullie nog wat willen weten dan horen wij het wel. Bon Camino. Gerda en Hans de Weerdt-Bovenkarspel.(waarbenjij.nu.nl, dan bij zoeken :hansdeweerdt dan kunnen jullie nog eventuele informatie vinden als er nog vragen zijn).

Corry en Henk Rood

Marja en Alie, de dag van vertrek komt naderbij. Nog een kwestie van enkele weken. Alle succes bij de verdere voorbereidingen en dat uiteraard zowel in fysiek als mentaal opzicht. Wij hopen, dat het een geslaagde pelgrimstocht mag worden en zullen jullie met belangstelling volgen.

Daan Fons

Beste Alie en Marja, Wat een onderneming. Ik zal het niet kunnen (overgewicht). Ik had al moeite met het Pieterpad, Pelgrimspad en Zuiderzeepad. 20 km. per dag was het absolute maximum. Mijn redding daarna was altijd de kroeg met de bitterballen. Dus inspannen en ontspannen. Ben blij dat ik het gedaan heb. Ik koester de mooie herinneringen. En dat geldt ook voor jullie. Nu doen en genieten. Gon zou trots op haar ex-buurtjes zijn. Veel succes met deze bijzondere, mooie en met een vleugje ascetische ervaring.

Milou

Wat een leuk verhaal:). Succes nog met de laatste loodjes en de voorbereidingen.

Kus xx

Evert visser

Beste alie en marja,
Veel sterkte,doorzettingsvermogen ,maar vooral veel plezier toegewenst.Als wandelaar weet ik dat het niet zo maar wat is,dat beseffen de meeste mensen niet,die denken vaak alleen maar ,wat leuk.Wij weten dat je ook je mindere dagen zult hebben.Besef die dagen dat jullie bezig zijn een topprestatie te leveren.Geniet ervan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!