alie-en-marja-naar-santiago.reismee.nl

Afscheid nemen

Nog een weekje en dan gaat het grote avontuur beginnen. Zo langzamerhand krijgen we wel de kriebels in de buik. Alleen dinsdag nog werken en dan gaan we ons rustig verder voorbereiden op het vertrek. Afgelopen weekend al van vrienden en collega's 'afscheid' genomen en lieve symbolische cadeautjes gekregen (zoals een beschermengeltje en uiltje voor wijsheid onderweg) die zo licht zijn dat ze mee kunnen op/in de rugzak. We gaan dus met een veilig gevoel op stap met al die bescherming om ons heen.

Ook zo langzamerhand maar eens de spulletjes verzamelen die we mee nemen. Het is nu de kunst om zo min mogelijk in de rugzak te proppen. Dat wordt best lastig als je gewend ben altijd veel te veel mee te nemen op vakantie!! Wat gaat er zoal mee in de rugzak? Een kleine opsomming: twee stel sokken, 3 x ondergoed, 2 shirts korte mouw, 1 shirt lange mouw, 1 lange broek, regenponcho, slaapzak, binnenhoes, paraplu, wandelstok, de hoogst noodzakelijke toiletspullen, pleisters, paracetamol, voetencreme, zonnebril, pet, routeboekjes, 2 lichtgewicht handdoekjes, korte broek, fleece vest, slaapshirt, telefoon, oplader, fototoestel, zaklamp, mesje, pen en papier, routeboekjes, slippers etc. Alles afgewogen en in kleine plastic tasjes in de rugzak.

Ook hebben we een zgn. dazer mee om wilde honden mee weg jagen. Dit apparaatje heeft een knopje die je moet indrukken als er een hond op je af komt. De dazer geeft dan een hoge pieptoon die je zelf niet hoort, maar honden schrikken hier zo van dat ze rechtsomkeert maken (hopen we

Wink
)

Inmiddels zitten de trainingen met de rugzak erop. De 150 km hebben we wel gehaald en het is niet tegengevallen. Natuurlijk loopt het fijner zonder dit gewicht op je rug, maar het went wel. Het tempo ligt iets lager maar we hebben het idee dat we toch wel aardig doorstappen. Maakt ook niet uit, een pelgrimstocht is geen wedstrijd en we hebben de tijd.

Vorige week nog een bijzondere bijeenkomst bijgewoond met de leden van het Santiago genootschap in Alkmaar. Er werden mooie verhalen verteld door pelgrims die de reis al hadden gemaakt. Echt geweldig om te horen wat ze allemaal hadden beleefd en ervaren!

Al jullie reacties doen ons erg goed. Steun van familie, vrienden, collega's en kennissen hebben we zeker nodig om de uitdaging te volbrengen en we bedanken jullie hier dan ook hartelijk voor !!!

Lieve groetjes van Marja

Zondagmiddag werd ik (Alie) verrast door onze dochter Brenda en kleindochter Alison (18 jaar) bij ons thuis.

Samen een koppie gedronken en ze gaven aan dat we even iets gezelligs met elkaar zouden gaan doen. Op naar Hoorn waar wij bij de Hoofdtoren naar binnen gingen. Boven deed ik de deur open enwat een verrassing!!!: mijn (schoon)zussen met dochters en schoondochters en onze schoondochter, ze waren er allemaal. 'SURPRISE' wat heeft iedereen goed zijn mond gehouden

Laughing

Een enorme verrassing ik was er stil van, samen hebben we genoten van de High Tea. Heel bijzonder met 12 vrouwen. Ik kreeg ook een bundeltje kleine papiertjeswaar de hele familie iets op heeft geschreven, om onderweg te lezenvoor iedere dag één als bemoediging en steun. Mag het nu nog niet lezen

Wink
.

Op maandag ga ik altijd op bezoek bijmijn moederin de woongroep.Zij wordt blij als ze mij ziet, maar weet niet meer zo goed wie ik ben.

Bij het afscheid nemen had ik het wel een beetje te kwaad, heb gezegd dat ik haar mooie verhalen ga vertellen als ik terugkom, ook voor haar kaarsjes ga branden, en van het wandelen enorm ga genieten.

Lieve allemaal al die fijne reacties: het houdt mij op de been dankjulliewel.

Alie

Reacties

Reacties

friedabus@hetnet.nl

Marja en Alie
Met veel plezier dit verhaal gelezen. In gedachten zal ik regelmatig met jullie meelopen.
Geniet en kom gezond werom, Frieda van de tuinclub.

Riny

Vorige week 25 km met jullie gelopen in Amsterdam ,dit zonder rugtas( te druk door de binnenstad).
Het was prachtig weer maar zei toen al.
Ik kom jullie niet opzoeken (wat eerst het plan was)
Veel te warm voor mij. Ik hoop dat jullie een hele mooi tocht maken met goed weer .
Ik lees wat er allemaal in jullie rugtas meegenomen wordt.
Moet je niet eten?
Ik zie geen vork en lepel, met een mes eet het zo moeilijk.

Liefs van je zus en bijna zus

Joke

Spannend hoor, bijna is het dan zover, na heel veel voorbereiding. Ja, Alie en dan ook tijdelijk afscheid nemen, valt dan ook niet mee.
Ik kijk uit naar jullie verhalen, zo lopen we in gedachten ook met jullie mee, alleen hoeven wij het alleen maar te lezen en jullie het (zware) werk doen. Respect voor jullie Pelgrimstocht.
Liefs Joke

Sophie

Nu gaat het toch echt bijna beginnen! Ik heb de rugzak even op gehad, maar dat is niet niks! Ik ben bang dat ik deze week nog op strijkcursus moet, papa wil toch wel graag dat zijn overhemden gestreken worden aankomende drie maanden;)
Geniet van jullie tocht! Liefs X

ellen van der thiel

Marja heb ik afgelopen zondag heel heel veel plezier gewenst, en hierbij wil ik dit aan alie ook doen. Geniet van alles ik zou heel vaak aan jullie denken. Liefs ellen

Marjan

Het komt nu wel heel dicht bij. Ik kan me voorstellen dat het nu wel begint te kriebelen. Nu goed nadenken wat er wel en niet mee moet/kan in de rugzak. Mijn ervaring is dat je met heel weinig toe kunt als je af en toe maar een wasje kunt doen. Ik weet het trouwens niet, maar naast de datum van plaatsing staat dat dit bericht is geplaatst op de Nederlandse Antillen. Ik zou maar goed op de routebeschrijving kijken, want als dat zo is dan dwalen jullie wel heel erg van de route af! Succes :)

Vera Vriend

Marja vandaag ten afscheid een dikke pakkerd gegeven en jou Alie geef ik hem nu op afstand! Jullie gaan het zeker redden. Bij heimwee skypen jullie maar even met het thuisfront, dan lijken ze erg dichtbij. Succes en ik zal veel aan jullie denken. En geen gekke dingen doen want dan houden jullie me nog uit de slaap. Liefs en groetjes.

Ali Pronk

Alie, Wij lezen je afscheids verhaal in Dubai. Wat is de wereld toch klein. Voor jullie allebei heel veel plezier en succes met jullie tocht. We gaan jullie volgen. Heel veel groeten van Ruud, Marcel en Ali

Jenette Vastenhout

Hallo meiden,

Heel veel plezier, zet em op en ik ga jullie volgen hoor!.

Femke

Alie,
Wat een verrassing afgelopen zondag en wat was de verassing groot! De eerste stappen moeten nog gezet worden, maar ik ben nu al super trots op tante Alida, hihi!
Heel veel succes (ook voor Marja) en we zien elkaar weer in Apeldoorn!
Groetjes Femke en knuffel van Duuk!

Brenda

Ik wens de allerliefste moeder(s) heel veel succes en ik weet zeker dat het jullie gaat lukken !!!!!

Joke S

Hoi meiden, ik zet bij mijn naam maar Joke S(teltenpool), want ik zie dat er nog een Joke op de site is en dan raken jullie niet in de war. Voor jullie beiden een dikke kus en veel liefs en groeten voor onderweg, het gaat jullie lukken, en ik ga de verhalen lezen en laat ook zo nu en dan een reactie achter. Joke S.

Harm

Heel veel succes: met o'n goede voorbereiding moet het lukken.
We zullen jullie als collega's nauwkeurig volgen!!
Tot ziens op Terschelling!
Bon voyage; a dieu...

Milou

Heeeeel veeel succes met de laatste voorbereidingen, ik zorg wel dat ik af en toe kijk in bovenkarspel of alles nog goed en heel is haha:). Geniet ervan, en ik zal een kaarsje branden dat het allemaal goed gaat komen die 3 maanden.

Dikke kuss milou

Marian Stavenuiter

Hallo Alie en Marja
Ja het is nu toch bijna zo ver , een hele onderneming.
Maar jullie zijn goed voorbereid zo te lezen. Ik hoop dat het weer een beedje mee valt, ik heb ze wel zien lopen door de stromende regen dan is het geen pretje, en heel erg zwaar. maar daar gaan we niet van uit heel veel plezier, en ik hou jullie wel een beedje in de gaten.
Groeten Marian

Karin Hansen

Lieve Marja en Alie,
Nog een paar dagen en dan is het zover. Jullie bijzondere voettocht gaat dan beginnen, ik heb hier veel bewondering voor. Wat gaat er weinig mee voor 3 maanden, dit hadden we ook mee als we 3 dagen op pad gingen. Ik mis wel de wijn en de nootjes in de rugzak!!! Geniet nog van de dagen thuis en ik ga jullie volgen. Lieve groetjes Karin.

Nel Appelman

Hoi avonturiers!
Ja jullie zijn goed voorbereid,ik had ook niets anders verwacht van Marja.Wel een beetje kinderachtig hoor zo'n dieronvriendelijk apparaatje!Ha Ha.
Gelukkig heb je nu een beschermheilige mee,dus het gaat helemaal goed komen,misschien kom je wel een leuke spaanse zwerfhond tegen en wil je die meenemen!
Het was vandaag hier een mooie dag en toen moest ik wel aan jullie denken,het zal daar straks best warm zijn om te lopen,dat wordt nog zwoegen voor jullie meiden.
Wij wensen jullie een hele mooie wandeltocht toe dikke knuffel van ons allemaal voor jullie.Suc6 Marja en Alie.
Groetjes,de Appelmannetjes,was getekend Nel.

Valerie

Nu gaat het echt gebeuren, wat spannend allemaal, ik zou er ook de kriebels van krijgen; Een hele mooie tocht toegewenst, in gedachten loop ik met jullie mee en we houden de webpagina in de gaten, hoor :)
Succes en liefs van Valerie en de mannen van Reus

Wil

Hoi Marja en Alie,
Nog een paar dagen en dan is het zover! Spannend allemaal hoor. Heel benieuwd wat jullie allemaal tegen zullen komen op je pad. Alvast heel veel succes gewenst.
Groetjes Fred en Wil

Joke B

Ja dat is iid verwarrend 2 Joke's,
groetjes Joke Besseling

Gerda en Hans de Weerdt

Wij wensen jullie een bon camino. Geniet van alles wat je mee maakt, want het is zo weer voorbij. Ik (Hans) had vorig jaar óók een dazer bij mij en het viel mij op dat er inderdaad honden waren die dachten 'kom ik ga een straatje om', maar de kleine keffertjes gaan juist harder keffen. Veel plezier en wij blijven jullie uiteraard volgen.

Claudia & Sandra

Marja en Alie, geniet nog 1 dag van het nederlandse.
Wij wensen jullie heel veel succes en plezier de komende 100 dagen.
We gaan jullie volgen via de weblog.
En marja, jij krijgt een sms bericht hoor, als het zover is... :-)
Groetjes, Claudia, Sandra en ....

Ada

Hoi meisjes. Ik zal voor jullie duimen en ik ga ervan uit dat jullie enorm genieten. Hoewel er beslist af en toe een baaldag zal komen. Verder zal ik proberen de fitness erin te houden Marja. :) Maar dat is dan wel een stuk minder gezellig dan wanneer we met z'n tweetjes zijn. hou jullie taai en ik zal jullie volgen. Liefs Ada

Vera V

Een laatste nachtje (voorlopig dan) in jullie eigen lekkere bedje tegen jullie eigen mannen aan. Heel veel plezier en ik ga jullie op de voet volgen!
Liefs Vera

Elsbeth

Heerlijk zo als jullie bezig zijn, iedere avond weer een verrassing waar je je hoofd op een kussen zal leggen.
Moe en voldaan genietend van een heerlijk wijntje maakt de omgeving niet uit maar het omzagen van een bos door een medepelgrim daar wen je volgens mij nooit aan, ik hoop dat jullie nog een heleboel mooie zaken tegenkomen en genietend van ieder moment dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!