alie-en-marja-naar-santiago.reismee.nl

Het gaat goed!!!!

Bedankt voor jullie leuke reacties!!! Waar waren we gebleven.... Vrijdagavond logeerden we in een gite van de gemeente ergens in de catacomben van een klooster. Het zag er niet heel fris uit maar ja er was een stapelbed, een douche een vieze wc en een klein keukentje. We moesten het er mee doen. In de winkel flesje wijn en nootjes gehaald en aan de Loire lekker in de zon soldaat gemaakt. Het mag wel niet van vera, maar we doen het toch!!! In de gite lag de Fransman al bijna te slapen dus wij gingen er ook maar vroeg in. En ja hoor, waar ik al bang voor was.... Hij zaagde het halve bos om wat een herrie. Die oordoppen helpen daar niet tegen en ik besloot al snel naar de keuken (marja dus) te verhuizen. Mijn matras opgepakt met slaapzak etc en de keuken verbouwd omdat alie en die Fransman anders over me heen zouden vallen. Ik maakte flink herrie, maar alie lag al in coma en hoorde mijn gestommel niet. Ik lag lekker rustig met de deur dicht. Alie werd midden in de nacht wakker en merkte toen dat ik er niet meer was..... Ze dacht laat ze mij nu gewoon met die Franse gast achter in de slaapkamer???? Alles ging goed die nacht en de Fransman ging al vroeg weg en wij hadden het rijk alleen. We gingen weer op pad. Een prachtige wandeling naar Servy door wederom een erg onbewoond gebied met akkers en weilanden. Er werd veel koolzaad verbouwd en dat gaf een zonnig geel landschap. Het was even zoeken maar het adres waar we zouden slapen die nacht vonden we uiteindelijk. De speurtocht was niet voor niets, we stonden aan de poort van een prachtig landhuis met aan de gevel een schelp dus we waren goed. De gastvrouw heette ons hartelijk welkom en we kregen gelijk thee met lekkere koekjes in de salon. De heer des huizes kwam er ook gezellig bij zitten en met het woordenboek erbij en gebrekkig Engels en Frans lukte het leuk met elkaar te praten. We mochten ook mee eten, maar eerst gingen ze naar de kerk voor palm Pasen. We besloten mee te gaan. Eerst even opfrissen, nou ja zeg maar gewoon badderen, want er was voor ons een prachtige badkamer beschikbaar. Ook hadden we een eigen slaapkamer met een tweepersoonsbed!!! Jeetje hè, dat zijn we niet meer gewend, wat een luxe en wat mooi en dat bij wildvreemden in huis. Na de kerk heerlijk gegeten aan een mooi gedekte grote tafel. Klassiek muziekje op , wijn, water etc op tafel helemaal te gek. Toch voelden we ons er thuis, zulke aardige mensen!!! De volgende morgen lekker Frans ontbijt en de harde werkelijkheid stond ons weer te wachten. Het prinsessen leven was weer over...... We moesten de rugzak weer op en kilometers maken. We gaven vijftig euro voor het verblijf, eigenlijk al veel te weinig voor wat we kregen, maar de gastvrouw nam het niet aan. Veel te veel, we kregen twintig euro terug. We hebben hartelijk afscheid genomen met dikke zoenen en we gingen weer op pad. Het was een beetje saaie dag die zondag, veel asfalt en geen ontmoetingen er zijn nog steeds geen Fransen te bekennen. In bercy aangekomen de sleutel opgehaald van de plaatselijke gite en dat was wel weer ff schrikken na die geweldige accommodatie van de vorige dag. Maakt niet uit er was weer een (ziekenhuis)bed en er was een douche en wc. Daarvoor moesten we wel naar buiten en omlopen. Het leek wel op kamperen. Er was nachtvorst dus je moest je eerst wel ff aankleden. We lagen die morgen te bibberen in de slaapzak dus eerst de kachel maar hoog gezet en weer in de slaapzak gekropen. Ff doorwarmen. Om acht uur gingen we weer lopen. Eerst langs de boulangerie voor broodjes (ontbijt) en voor onderweg. Er zijn nl. Nog steeds geen terrassen of winkels onderweg. Het was inmiddels prachtig weer, de zon scheen en we hadden er weer zin in. De eerste tien km een lange rechte weg asfalt, maar later liepen we via een oud Romeins pad de stad Bourges in, waar we nu zijn in de VVV. Ik typ dit verhaal op een tablet, staand achter een balie, dus niet echt handig na 22 km lopen. We slapen nu in een soort klooster bij de zusters ursulinen, met elk een eigen kamer. Het is allemaal heel oud maar wel netjes. Straks een terrasje pakken die zijn er hier wel, lekker eten en weer op tijd naar bed. Morgen hebben we een zware dag voor de boeg, ruim 30 km naar charost of zoiets. Er zijn geen overnachtingsmogelijkheden eerder op de route dus we moeten echt die afstand wel afleggen. Het gaat lukken, we gaan er weer voor!!!!!! Lieve groetjes van de pelerins!!!!!

Edith

Wat geweldig, jullie belevenissen! En wat een contrasten! Jullie zullen nu wel lekker aan de borrel zitten, dat hebben jullie wel verdiend na 22 km lopen. Slaap lekker bij de nonnen; daar zul je waarschijnlijk geen last hebben van snurkende mannen! Goede tocht morgen, zet 'm op! Groetjes Edith.

ellen

Wat een leuke ervaringen,nog leuker om het te lezen van hier op de bank.( nee hoor,ik ben gewoon jarloes op jullie belevenissen).
Gister te zwemmen geweest, wij maar wachten,maar geen Annie,vast een 1 april grap.zo zie je maar Marja je mist niets
Liefs ellen

Peter en Marie José

Nou dames, daar hebben jullie zo lang naar uitgekeken. Mooi landschap, terasjes, wijntjes en stokbrood. Dat niet alle Franse mannen perfecte charmeurs zijn is een lichte tegenvaller, maar dat zullen Siem en Gert alleen maar groter doen groeien. Nog heel veel plezier, sterkte en we volgen jullie ook vanuit Oosthuizen.

Jeanette

Jeetje wat leuk weer om te lezen, wij genieten er van want stellen ons het helemaal voor!
Wat maken jullie veel mee! Blijf genieten!
Liefs van Niels en Jeanette

Vera

Weer leuk om te lezen hoor ladies! De ene keer in het paradijs, de andere keer in de hel. Veel succes met de zware tocht van 30 kilometer en geniet ze!

riny

Het ene mooie verhaal na het ander, hoe gaat het met de rugtas?
Voelt hij al wat lichter? Ik dacht de eerste weken horen we niets daar in het niemandsland maar gelukkig een verassing op de email heel nieuwsgierig en dan snel lezen.
Succes

Wil Vredevoort

Hoi Alie en Marja,

Vanavond heb ik jullie verslagen allemaal gelezen en het leest als een boek. Wat maken jullie een bijzondere tijd door en ik heb de kaart erbij genomen om jullie route wat beter te kunnen volgen.
Meiden, veel succes en ik vind het geweldig wat jullie doen!

Gerda

hallo bikkels !
geweldig die verhalen van jullie ! ik heb vanmiddag de film "the way" afgekeken en kan me nu een beetje indenken wat een fantastische maar ook gigantisch zware klus jullie klaren. dit neemt niemand jullie meer af en voor de rest van je leven neem je dit mee in "je rugtas" hou vol hoor en vooral "blijf genieten"! (enne..... een beetje rustig an met die wijn he!!)
doeg meiden ! dikke kus, Gerda

Milou

Hallo lieve mama en buurvrouw Alie,

Wat leuk weer een nieuw verhaal op jullie site:).
Allereerst de hartelijke groeten van oma.
Echt fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jullie.
Mam nu weet je eindelijk hoe het is om een prinses te zijn want thuis komt het er niet van haha.
Ze zijn bij ons bezig met de tuin, dus die fles wijn kan u straks gezellig bij mij opdrinken.
Heeeel veel succes met de 30 kilometer morgen, ik weet zeker dat jullie dat gaan redden ( tenslotte zijn jullie doorzetters:)).
Slaap lekker, en tot het volgende verhaal.
Hele hele hele dikke kus Milou x

Valerie

En alweer een heerlijk verhaal van jullie belevenissen;
En wat een contrast allemaal; ik ben aan het zoeken geweest op de kaart van Frankrijk, jullie zitten al behoorlijk ten zuiden van Parijs en Bourges heeft een mooie Kathedraal. Die 30 km zijn jullie nu aan het lopen, zet m op :)

lia en jan

Alie en Marja geweldig wat jullie doe maar ik kijk er van opdat het nog zo koud is,Alie niet iedere nacht vreemdgaan hoor daar krijg je praatjes van.
Zet hem op meiden we zijn trots op jullie/

joke blokker

hoi meiden nu ik dit typ denk ik dat jullie al aardig opschieten met die 30 km hoop dat jullie wat warmer weer krijgen hier is het ook niet warm hoor en al wat meer lopers tegen gekomen. ben trots op jullie groetjes en nog veel plezier neem maar een lekker wijntje xxx

Gerline

Hallo (ex) collega's,
Wat moet dit bijzonder voor jullie zijn. Erg leuk ook om op deze manier een stuk van jullie reis mee te kunnen maken.
Veel succes maar weer de komende dagen.
Salut

Corrie

Alie en Marja, ik vind het geweldig wat jullie doen. Fijn
om deze verslagen te mogen lezen. Succes verder.

ria dd

kijk elke keer weer uit naar een verhaal ook ik heb de atlas erbij om te volgen alie met tiny gaat het goed als het goed is hebben jullie de 30 km gehad tot het volgende verhaal lieve groet ria en hein

7777777777777Tine Plantinga77777777777777777777777777777777777

Lieve mensen,
geweldig verhaal en wat een belevenissen en afwisseling, nog veel plezier en succes toegewenst,

Lieve groet, Tine Plantinga.

Ans

Heel veel succes met het pelgrimspad,hopelijk komen jullie bij veel lieve mensen,voor alle dagen een prinses gevoel,na een dag van afzien.
Groetjes uit Blokker

Geesje Muller-Hartman

Hoi Alie en Marja,
Wat super dat het zo goed gaat.Heel leuk om het allemaal te volgen.
Wat zijn er nog lieve mensen op deze aardbol, fijn dat ze jullie zo ontvangen!
Geniet met volle teug al zullen jullie de beentjes wel eens voelen.
Heel veel plezier.
grtjs Geesje

Nel Appelman

Heey kilometer vreters!
Wat mooi dat het zo goed gaat,houwen zo!
Vandaag onze buurtje gedag gezegd die gaan naar Marokko om daar te gaan wandelen,misschien een optie voor de volgende uitdaging! Suc6 met de volgende kilometers en mooie paasdagen gewenst.
Grtjs Nel

Hennie Landman

Hallo Marja, Wij Ben en Hennie van de EZV willen je een voorspoedige wandeling toe wensen, geniet ervan.
Groetjes Ben & Hennie

Birgit

Wat een ontzettend leuk verhaal weer!!!! Nog maar net onderweg en al zulke avonturen! Hopelijk mogen jullie je snel weer als een prinses gedragen, dat verdienen jullie zeker! Liefs, Birgit

gon klooster

Wat een leuke verhalen Ik vind het geweldig watjullie doen.Het is een hele ervaring en jullie maken van alles mee. ik volg jullie verhalen op de voet,Veel succes en groetjes vanGON

Ria en Hans

Dag schone zus en nichtje,

Wat hebben jullie al veel beleefd,leuke dingen,afzien en ontmoetingen.Ik heb met de zussen zondag de Kloetloop gedaan en dat is niets vergeleken met jullie avontuur.Hier gaat alles gewoon door maar iedere dag zeggen we hoe zal het met de Pelgrims gaan.Heel leuk om jullie te volgen.Wij wensen jullie mooie paasdagen.

Bon voyage et tout a L,heure
Beaucoupe de embrasses Ria et Hans

Annie Ruiter en Piet Schouten

Via Simon hoorde ik van jullie site, en willen jullie een onvergetelijke pelgrimstocht toewensen, We genieten van jullie verhalen,en vinden het fantastisch wat jullie doen.

Jan LIa

hallo meiden
alweer een tijdje niet gesproken hoe is het gaat het nog lekker ik zou zeggen gewoon doorgaan, Alie we hebben een geweldige invaller we lachen wat af dus dat word
straks strijden wie er mag blijven.
nog veel plezier en een dikke knuffel van ons Jan en Lia