alie-en-marja-naar-santiago.reismee.nl

Heel bijzonder!

Hoe is de week ver"lopen"..... Ik typ dit verhaal op mijn telefoon dus vergeef me de tikfouten. We sliepen maandag dus bij de nonnen in Bourges. Prachtige stad met een gigaantische kathdraal waar we onze stempel hebben gehaald. De nonnen waren erg gastvrij en vonden het lleuk ons onder te brengen. Een non sprak een beetje engels en met haar hadden we leuke gesprekken. Goede kamer al was de inrichting uit hetjaar kruik. Lachen hoor de handdoeken die we kregen zou ik nog niet als dweil gebruiken maar goed we waren er blij mee. De volgende morgen kregen we ontbijt met stokbrood van een week oud. Niet te eten enje tanden braken er bijna van af. We hadden nog brood over van de vorige dag dus dat maar opgegeten de nonnen vonnden het best. De dinssdag kwamen we tijdens de wandeling een terras tegen en eindelijk weer een koppie koffie! Het was een lange tocht van 30 km en we waren blij dat we de sleutel bij de mairie, het gemeentehuis konden ophalen. We sliepen op de bovenverdieping van een schooltje,sober maar met een stapelbed, douche en wc zijn we tevreden. Boodschappen gehaald en zelf gekookt. In zo een gite is nl een klein keukentje waar je een eenvoudige maaltijd kan maken. De bestemming was de plaats Charost. De woensdag op weg naar Neuvy Pailloux. Weer 30 km op het programma. Het was weer een prachtige route in een rustig een verlaten landschap. Alleen een boertje kom je af en toe tegen. Onderweg kwamen we in Issoudan, een vrij grote plaats waar we heerlijk op het terras hebben gezeten met een cappucino! Het vervolg van de route was wat lang en saai over asfaltwegen maar we waren gelukkig nog op tijd bij de Mairie. Er was eigenlijk geen plaats voor ons maar toevallig was er een dame in het gemeentehuis die haar huis aanbood. Wel bijzonder hoor, je mag gewoon mee lopen en je wordt gastvrij ontvangen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ze moest die avond naar het theater maar ze wilde evengoed voor ons koken. Een heerlijke vegetarische maaltijd met alles er op en er aan. Geweldig! Zij ging weg en liet ons alleen achter in haar huis...... Waar maak je dat nog mee??? Voorlopig komen we misschien wel als alcoholisten terug maar nog steeds niet als carnivoren, hahaha . Ben volgens mij kilo s aangekomen. Met al dat lekkere eten dat voor ons wordt gekookt. De donderdag was een relax dagje. We liepen naarArdentes, ongeveer 21 km. In die plaats was geen overnachtingsmogelijkheid en de mevrouw van de vorige nacht had wat voor ons geregeld even buiten de plaats. Die plek was onvindbaar. We liepen maar wat. Gelukkig was Jacobus en Christoffel met ons want plotseling was er een auto met een tom tom die ons de weg wees. Anders waren we nu nog aan het zoeken denk ik.... Het pension lag aan een drukke weg, ja die heb je ook nog..... En had een inrichting uit de jareb vijftig. Het zag er niet uit en wat was het oud. Wij waren er weer blij mee en de mevrouw die de boel runde, nou ja wij waren de enige gasten, was erg aardig en ze kon voortreffelijk koken. Een heerlijke visschotel! Lekker geslapen en weer vroeg aan de wandel. Weer een lange tocht van 32 km. De plaats waar we nu zitten is Cluis. Een moooi dorpje met een oud fort. Na al die km s hadden we geen puf meer het fort te bezoeken. Misschien morgenvroeg nog even. Het was een hele mooi wandeling in een soort limburgs landschap. Nu geen akkers meer maar veel veehouderijen. Heel bijzonder te zien dat de omgeving zo langzaam verandert. Het overnachtingsadres overtrof one stoutste verwachtingen.. wat een lleuk huis en zo groot! De twee samenwonende heren heetten ons welkom en lieten het huis zien. Zoiets zie je alleen op de tv en nu mochten wij daar zomaar logeren! We waren weer gast aan tafel en heerlijk gedineerd in ons pelgrimskloffie..... Jullie begrijpen het, met ons geen medelijden,,ff een flink stukkie sjouwen en de beloning is groot! Ga nu lekker slapen want morgen weer vroeg op. Eigenlijk zonde in dit huis, hahaha Au revoir et bon nuit! Liefs van ons Ps. Gerrit bedankt voor je ereader, eerste boek bijna uit!

Jeanette

Toppie weer! Wat klinkt dat allemaal lekker!
Geniet er maar van!
Wij zijn nu lekker een weekendje weg met Pasen.
Tot het volgende verslag! Xxx

Sytske en Joop

Het klinkt allemaal fantastisch...Jullie genieten van alles en zo te merken gaat het wandelen op zich heel goed, want we horen niets over vermoeidheid oid. Fijn dat te horen. En we begrijpen dat jullie veel verschillende dingen zien, zowel de landschapsveranderingen, dorpen/steden , mensen en locaties....Nou , we blijven jullie enthousiast volgen...het weer hier is koud en nat, dus jullie missen dat zeer zeker niet...

Sterkte allebei

Sytske en Joop

Greet

Marja en Alie, leuk om zo met jullie mee te kunnen leven!
Een mooie Paas toegewenst uit Hoogkarspel en de groetjes van de hele Fam. Ad en Greet
PS. operatie is goed gegaan ben al weer heel mobiel, maar nog niet zo mobiel als jullie!

Sophie

Weer een leuk verhaal! Jullie maken erg leuke en bijzondere dingen mee :)
Ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal!
Dikke Kus Xxx

Annemieke Groot

Super, echt leuk om jullie belevenissen te lezen, en wat bijzonder dat iedereen zo gastvrij is! Veel succes, ik blijf met jullie mee reizen, geweldig!

Jenette

Hallo Alie en Marja,

Weer een leuk verhaal. Wat leuk om dit allemaal mee te maken. Er zijn ook nog veel goede mensen op de wereld. Geniet lekker verder en loopse maar weer.

atie klooster

Wat een leuke ervaringen, jullie krijgen met je charme iedereen plat , van nonnen tot homo's en aardige mevrouwen... Jullie worden echt vertroeteld. Geniet er lekker van. Veel plezier!

Valerie

Fijne en sfeervolle paasdagen toegewenst;
Wat fijn, dat iedereen gastvrij is en zomaar zijn /haar huis beschikbaar stelt. Is de wereld toch mooier dan we soms denken :)
wij blijven ook mee reizen, op naar het volgende verhaal. Ook leuke foto's....

André en Carrolien

Hallo Marja en Alie,

Net zoals alle anderen vinden we het heel leuk om jullie ervaringen van de wandeltocht te lezen. Jullie schrijven zo leuk dat het één grote vakantie lijkt. Het is bijna om jalours op te worden. Echt heel byzonder om te lezen dat iedereen zo gastvrij is in Frankrijk.
Je hoort heel vaak dat flauwe grapje: Frankrijk is prachtig er moeten alleen geen Fransen wonen, maar jullie verhalen bewijzen het tegendeel. We begrijpen wel dat niet elke accomodatie even luxe is, maar met simpele basisdingen zijn jullie ook al blij. Ook jullie frans gaat met sprongen vooruit zo te lezen, dus:

Beaucoup de succès avec la marche et à l'histoire suivante

x van ons

Vera

Hallo meisjes,

Wat een afstanden leggen jullie af per dag zeg, volgens mij zijn jullie binnen twee maanden al weer terug! Wanneer gunnen jullie jezelf een rustdag? Wij krijgen hier een koud paasweekend, hoop dat het bij jullie beter is. Veel plezier nog.

Karin

Eindelijk de cappuccino onderweg Marja, loopt daarna toch weer een stuk lekkerder!!! Heb weer genoten van jullie belevenissen. Succes met de km en veel plezier. Groetjes

Joke S

Dag meiden, wat weer een genieten van jullie verhaal. Dat tikken op de mobiel gaat je goed af Marja, niks geen probleem, net als het lopen van jullie dat gaat als een speer. Heel succes verder en we lezen het wel weer.
Groetjes

Alison

Haai , oma super leuk allemaal om het te lezen hoor! Wij waren dinsdag gezellig in Volendam met z'n allen geweest , vandaag Milan gezellig jarig jammer dat je er niet bent! Opa was vanmorgen al geweest , heeeeel veeeel plezier dikke kus Alison

Milou

Wat een leuk verhaal:). En wat maken jullie veel mee! Geniet nog maar van alles voor jullie het weten is het voorbij:).
Ik reis ook met jullie mee zo, best handig.
Nou tot het volgende verhaal, en kop op!

Kusss xxx milou

joke blokker

hoi meisjes zo te lezen gaat het nog goed he als ik dat zo lees komen jullie niet graatmager terug.wat leuk dat er wat fotos bij staan nu fijne paasdagen en nog veel loop plezier hou julle taai gr ook van fred en tamara xxx

Ben & Hennie (EZV)

Wat een leuk verslag en wat leuk dat jullie zoveel aardige mensen ontmoeten. Nog veel loop plezier.

Groetjes Ben en Hennie

Ina en Marcel

Ja hoor, eindelijk een reactie uit De Roos, druk geweest met tuintje maar wel de mooie reisverhalen gevolgd.
Gaat als een speer als we het zo lezen, jullie worden maar verwend onderweg!! Succes met het vervolg en we zien jullie berichten weer tegemoet.
Groetjes, Ina en Marcel

ellen en john

Hoi Marja en Alie,

Zo te lezen genieten jullie enorm en gaat het voorspoedig. Mooi om jullie verhalen te lezen, we krijgen er zelf ook zin in. Wie weet voor de toekomst (maar dan wel op de fiets hoor).
Het weer is bij jullie warmer dan hier in Nederland waar het nog niet echt lente wil worden. Maar hopelijk dat daar snel verandering in komt.
Geniet en we blijven jullie volgen via internet.

Hartelijke (paas) groeten van Ellen en John

Manon Bart

Zo wat een enthousiaste verhalen, leuk om te lezen hoor! ;) Zo te lezen gaat alles prima met jullie! Succes en veel plezier tijdens alle kilometers die nog gaan komen.

Liefs vanuit Rusland,
Manon Bart

Andre, Esther Anne en Bas

Hoi Marja en Alie, wat een prachtige verhalen zeg !! Uit alles blijkt dat het jullie goed gaat en lekker genieten....
Hou dat vast he, dit belooft een mooi, lang avontuur te worden en we reizen allemaal toch wel een beetje met jullie mee zo!
Zijn jullie de paashaas nog tegen gekomen daar? Bij ons is ie langs geweest hoor: Anne heeft heel veel lekkere eitjes gevonden...smullen maar!
Maar als we het goed begrijpen wordt er gelukkig ook goed voor jullie"inwendige mens" gezorgd, das'maar goed ook, want er worden flinke afstanden afgelegd evengoed,
chapeau en respect!
Nou , doeg meiden, we denken aan jullie hoor
veel succes et Bon voyage!
xxxx: Anne ,Bas, Andre en Esther

smit.koedijk@ planet.nl

hallo marja en alie,wat zijn de verhalen van jullie prachtig, en wat gaan jullie goed,ik denk dat jullie totaal geen blaren hebben. wat is dat toch mooi die gastvrijheid van de mensen ,wat ben je dan blij als ergs kan slapen ik beleef het weer helemaal.
meiden weer heel veel sterkte deze week vrgr wim

José

Ook weer gezellige paasdagen gehad. Diverse borrels want het is natuurlijk kermis in Bovenkarspel. Het weer
valt eigenlijk best mee, 2 x buiten koffie gedronken en 3 boeken uitgelezen. Net even naar" de stek" waar een expositie van amateurschilders was, ook weer leuk. Vanmiddag met de kids gourmetten en dat was dan weer de "Paas". Lekker hoor een paar dagen vrij, straks nog ff gauw een rondje lopen voordat de jongens en aanhang komen, hou jullie taai en héééééé'l veel groetjes

Tine Plantinga

Hé Alie en Marja, geweldig om jullie's verhaal weer te lezen, ik geniet er van en wat beleven jullie enige dingen, ik wens jullie veel cucces en gezelligheid toe,

een lieve groet van mij, Tine.

dirk en joke

Jullie genieten volop lezen we. Mooie verhalen.
Alie, heb je ook nog verplichte stiltemomenten ingesteld?
Veel plezier verder.

Wil

Hoi Marja (en Alie),
Van Jos kreeg ik jullie adres. Ik ben telkens onder de indruk van jullie (verhaal). Vaak hoor ik dat "Santiago" ook iets voor mij is, maar het lokt mij niet. Met des te meer belangstelling volg ik jullie. Ik wens jullie veel succes en voldoening op jullie pelgrimstocht.

Marleen

hoi Marja (en Alie),

wat een prachtige verhalen en ervaringen! Leuk om te lezen. Ik heb je vanuit de sportschool geen succes kunnen wensen, dus bij deze, zet 'm op en ga zo door!

groetjes
Marleen

marian sinnige

hallo marja en alie
ik had riny gesproken over dat jullie voor 3 maanden ,n wandeltocht maken ik vind het geweldig ik blijf jullie nu op de voet volgen om de verhalen te lezen wat jullie allemaal mee maken onderweg
succes meiden
groetjes
jan en marian

Raymond en monica

lieve alie en marja We zijn er vandaag even voor gaan zitten om jullie reisverhalen te lezen en jullie gelopen route te bekijken.Wat een belevenissen ,zo zie je maar ook lieve behulpzame mannetjes zijn niet altijd te niet vertrouwen.Groetjes van ons allemaal en een dikke knuffel

wil_delsasso@hotmail.com

Hallo Alie
Van al de tuinvrouwen enorme bewondering voor jullie wandeling.Geniet ervan en kijk naar de planten misschien wat zaad.
Groetjes Wil