alie-en-marja-naar-santiago.reismee.nl

Het wordt zwaar!

Het is alweer een tijdje geleden dat we een verslagje hebben uitgebracht, maar er is bijna nergens wifi. We zitten nu in de vvv van Limoges, zo'n 438 km lopen van ons startpunt. Het gaat nog steeds goed, we hebben geen last van blaren of andere problemen. We missen iedereen wel heel erg, maar de mooie belevenissen onderweg maken veel goed. Ook de lieve briefjes die we hebben gekregen in de envelop zijn elke dag weer heel erg leuk. Daar krijgen we weer nieuwe energie van! Ook jullie aanmoedigingen doen ons goed. Leuk dat zoveel mensen met ons mee reisen. Wat hebben we zoal beleefd deze week. De mannen van het mooie huis in Cluis bleken toch minder leuk dan we dachten. We kregen nl een forse rekening gepresenteerd toen we weg gingen. Afzetters! We hebben een leuke overnachting gehad bij een engels echtpaar. Een prachtig huis, erg gastvrij met zelfgebakken scones en creme ontvangen, heerlijke thee en later een flesje wijn in de tuin en logeren in een prachtige kamer. "s Avonds een voortreffelijke maaltijd voor ons gekookt, helemaal top. Daar ook onze eerste mede pelgrim ontmoet, Ton uit de omgeving van den bosch. Hij is van huis gelopen en was al zeven weken onderweg. Wij komen dus net kijken! Hij liep een poosje gezelllig met ons mee. Minder gezellig was de dinsdag met bijna de hele dag regen..... De regenponcho moest aan en dan zien we er uit als een soort quasi modo"s met die bulten op onze rug, haha. We kwamen drijfnat in een gehucht aan, saint goussand of zoiets waat een gite voor pelgrims moest zijn. Er stonden tien huizen, het gemeentehuis was dicht en er was geen levend wezen te bekennen. Wat nu???? Uiteindelijk maar bij alle huizen aangebeld en ja hoor een oude mevrouw deed open. Twee zielige verzopen katten voor de deur en ja wat doe je dan? Ze wist er ook geen raad mee maar we mochten toch binnenkomen. Het was nog eem krasse dame van 83 jaar en ze pakte de telefoon en ging voor ons bellen. We kregen een kopje thee in haar enorm vieze keuken, met 6 katten, maar ja we waren blij met een dak boven ons hoofd. Uiteindelijk kwam de burgemeester zelf de sleutel van de gite brengen en we hadden een slaapplaats. Het restaurant was dicht, maar ook het eten werd door de mevr geregeld. Ze zei dat het restaurant el wat zou. Langsbrengen voor ons en inderdaad werd om zeven uur een maaltijd bezorgd. Het werd ons eerste vleesdagje! Super dat het allemaal werd geregeld we waren er erg blij mee. Gisteren dronnken we in een cafe een kopje koffie en thee en de barman vroeg waar we heen ginngen. Toen bleek dat we naar santiago liepen kregen we spontaan een mooie jacobsschelp aan een touwtje van hem. Wat een leuk gebaar! We kwamen hem later nog in de auto tegen in een ander dorpje en we kregen een luide toeter. Hij had ons herkend! We hebben vrienden! Gisteren sliepen we in ee gite in st leonard en nog wat. Een hele mooie gite met slaapkamers, een grote keuken, wasmachine enz en een goed gevulde voorraadkast met thee, koffie, pasta, jam, sausjes, rijst en nog een heleboel. Onvoordstelbaar en dat voor tien euro! We hebben daar weer een pelgrim ontmoet, een. Fransman van 68 die goed engels sprak enwaarmee we dus leuke gesprekken hadden. Hij at met ons mee in de gite, we hadden zelf gekookt en hij. Zorgde voor het toetje. Allemaal kleine gebakjes uit de patisserie. Erg lekker. We hebben veel gelopen deze week en zijn wel moe. Elke avond rond half tien naar bed. Dat is echt nodig om uit te rusten. Limoges is een mooie stad maar we hebben geen fut meer om die stad helemaal te gaan bekijken. We slapen in een semenarie en het ziet er goed uit. Met de 25 km in de benen vandaag zoeken we dus weer vroeg onze slaapzak op! Dit was het voor deze keer. Het is erg lastig een verhaal op mijn mobiel te schrijven dus ik stop ermee. Zodra er weer wifi is, lezen jullie weer een nieuw verhaal. Wij gaan ervoor en met julllie steun gaat het zeker lukken! Liefs uit Limoges!

Ellen & John

Hé Dames! Ik zei vandaag nog tegen Vera, al ff geen nieuws van de wandelaars en zie hier.. echt super leuk om alles te lezen, wat een belevenis en avontuur! Geniet ervan en we denken aan jullie. ps Marja.. morgen op "jouw kaarten" naar Miss Saigon.. we hebben super plaatsen 6e rij! Groetjes!

Jeanette

Hallo!!
Gelukkig weer wat van jullie te lezen!
Het is zwaar, maar hou vol!
Veel succes weer! Hier gaat het goed!
Liefs Niels Jeanette & ..

ellen

Hallo Marja en alie wat enorm leuk en fijn om te lezen wat jullie allemaal mee maken.
Het lijkt me soms best moeilijk om overal maar aan te bellen,om een slaapplek of om wat te kunnen eten,maar misschien wet het wel. Zijn jullie niet heel erg moe? Ik vindt het toch zo knap van jullie,volhouden hoor!!!
Veel plezier ik kijk al naar jullie volgende verhaal uit. Liefs ellen

Milou

Heee! Wat een leuk verhaal weer:).
Is het nu wel mooi weer? Heel veel succes nog met de volgende kilometers:). En volhouden he, jullie kunnen het!
Dikke kus Milou

Petra Bierhaalder

Hoi Alie en vriendin, leuk om jullie zo te volgen! Respect! meiden! Heel veel succes verder, dikke kus uit Avenhorn!

Gerda en Paul

Hoi Marja en Alie,

Ja, de vermoeidheid slaat toe. Misschien tijd om een dagje uit te rusten ?? Of is dit een heel raar idee ??
Wel geweldig hoe jullie bij tijd en wijle worden verrast,
de ene keer op positieve wijze en de andere keer negatief (vette rekening) maar over het algemeen gaat de wijzer meer naar het positieve toe, gelukkig maar. Afgelopen weekend hadden we in Bovenkarspel de Pasenkermis en het was heel gezellig en druk op de borrel (boven op de tafel en zo :-)) we hebben Ger ook gesproken en het gaat allemaal goed maar hij mist je wel erg hoor! net zoals jullie ook iedereen hier missen. maar hou vol en hou het einddoel voor ogen. die steen moet op de stapel !! en we leven enorm met jullie mee hoor ! we zullen een heleboel mooi weer naar jullie toesturen en stapels positieve gedachten !
Hou vol dames - jullie gaan het flikken !!

Veel liefs van ons - Gerda en Paul xx

Wil Vredevoort

Hoi Alie en Marja,

Ik heb weer met heel veel plezier de verslagen gelezen.
Je ziet, zelfs als verzopen katten eruit zien en toch gaan de deuren voor jullie open. Uitstraling is het toverwoord!!
De manier waarop deze verhalen allemaal verteld worden is een pracht om te lezen. Wat goed dat je dit nog kunt opbrengen om dat te doen. Petje af hoor! Nou meisjes, kilometervreetsters, allez-y, heel veel succes met de volgende kilometers door dit prachtige land.
Liefs, Wil

Corry en Henk

Hallo Marja en Alie,
Op naar de 500 km. Grote klasse, zoals jullie dat tot nu toe aan- en oppakken. Wel een belevenis en een rijke levenservaring, die jullie tot nog grotere hoogten zal brengen. (En dat is vast prettig met de Pyreneën nog te gaan -)). Dat jullie het af en toe zwaar hebben spreekt voor zich, maar hoe hebben de mannen het thuis?
Ger, alles onder controle? Dames kop op en wij duimen voor jullie. Hartelijke groeten, Corry en Henk

gon klooster

Lieve Alie enMarja.Wat zijn jullie toch een kanjers.Ik geniet van jullie verhalen.en volg het op de voet.En nu de bergen in?Nou meiden ga zo door en dikke zoen vanGon

joke blokker

hoi alie en marja leuk om jullie verhaal weer te lezen ja het zal niet mee vallen .knap hoor de eerste 500 km zitten er op .hoop dat het weer beter word .ik ga zondag halve maraton lopen in volendam gr en hou jullie taai xxxxx

Anja en André May

Hoi toppers,

Wat leuk weer om julllie verhaal en levensweg mee te beleven. Wij houden ook wel van een stevige wandeling, maar wat jullie presteren, grote bewondering hoor!
Ga zo door, denk aan je reisdoel en aan de overwinning ook al is die nog heel ver. Het gaat jullie lukken, dat is zeker.

Liefs van ons uit Grootebroek

marcel en ina

Hoi stoere dames,

Jemig, ik word al moe als ik die verhalen lees, respect hoor. Maar, ook beetje bezorgd .., neem wel op tijd rust denk ik dan, ff dag relaxen is toch ook lekker..?
Onzin natuurlijk, jullie hebben een missie en een strijdplan, haha, heel veel succes verder en geniet van de mooie (kleine) dingen !! Marja, denk je nog aan het kaarsje?

Dikke kus Marcel

Femke

Hee Alie, zoals ik op het briefje had meegegeven heeft Duuk net zijn eerste hapje gehad! Appelmoes...ielllll, hij gruwelde ervan... Haha! Ik hoop dat jullie vanavond lekkerder eten...! Succes deze week! Ps. Je wordt hier wel enorm gemist hoor!

Sytske en Joop

Fijn om te horen dat alles goed gaat. Het lijkt ons ook fantastisch om zoveel mensen te ontmoeten en waarbij je natuurlijk leuke en minder leuke mensen leert kennen...maar ja, is dat niet overal zo ??
Limoges....dan hebben jullie daar natuurlijk ook die typische koeien zien lopen (in het veld dan....) Maar Alie, jij als vegetariër zal daar wel niet zo op gelet hebben !!!
We zijn benieuwd waar jullie de grens oversteken tussen Frankrijk en Spanje...Gaan jullie in de richting van San Sebastian ??? Nou, we zullen het wel horen....Alvast vooruitlopend op Spanje.... "buena caminata "

Tine Plantinga.

Hé Alie en Marja,
Dank voor het verhaal, altijd weer interessant, soms zit 't een beetje tegen maar dan weer mee en zo gaan jullie door, ik vind het een prestatie en eens komt jullie einddoel , dat zal geweldig zijn!
Heel veel succes en een lieve groet van mij, Tine.

P s. Anja was bij mij en die genoot ook van jullie verhaal.

Vera en Meindert

Hoi meisjes,
Ik ben het helemaal met Marcel eens, neem eens even een dagje rust! Geen puf om een prachtig stadje te bekijken...Maar goed wie ben ik om jullie reisplan in de war te sturen. Siem kwam vanmiddag langs fietsen aan de Oosterwijzend. Ging op zijn zwangere schoondochter passen en vroeg meteen wasadvies voor zijn wandelbroek! Heb gevraagd wanneer hij en Ger eens kwamen eten maar tot nog toe was hij onder de pannen. Gaf meteen wel even aan dat ie geen andijvie lust. Heb aangegeven dat ie maar paar data door moet geven en dingen die zowel hij als Ger lekker vinden. Komt voor elkaar. Vanmorgen zijn Meindert en ik weer na lange tijd naar de Hema in Enkhuizen gewandeld voor een ontbijtje. Volgend weekend zitten we in Limburg voor een dagje bloesemtocht en voor de rest zien we wel wat we doen. We blijven 3 nachtjes. Wordt in ieder geval vlaai eten zonder het juk van dochterlief. Meiden zet hem op verder en wees lief voor jezelf en elkaar!!

Thieu & Elly

Hallo verzopen katjes
Het is leuk om weer iets van jullie te horen,als ik het zo lees is het een heel avontuur,met veel afwisselingen
vooral op slaap gebied,we willen jullie dan ook veel succes wensen hou vol en we hebben veel bewondering voor jullie ,
groetje: Thieu & Elly dikke kus

Gertrud en Jaap

Hoi meiden, wat een reis, top hoor, valt niet altijd mee denk ik, maar jullie beleven ontzettend veel. Wij lezen jullie verslag en leven met jullie mee. Hier alles goed. Heel veel liefs en hou vol he, geniet van alles om je heen . Liefs Jaap en Ger.

Riny

Hoi stoere wijven.
Wat weer een mooi verhaal, we beleven het op papier en in onze gedachte mee.
Je kunt er straks wel een boek van uitgeven. Geliefd leeslectuur onder de wandelaars.
We praten met vrienden en kennissen over jullie belevenissen en ze geloven het bijna niet dat jullie 3 maanden van huis kunnen (ook voor Ger en Siem)
Maar het gaat jullie lukken!!!!!
dikke kus
Je Zus

Ria feld

Hallo Alie en vriendin wat een onderneming wat jullie aan het doen zijn,heel veel respect ga zo door.Veel plezier.
groeten Ria

Hennie Landman

Hallo Marja en mede loopster,

Ik krijg steeds meer bewondering voor jullie. Een hele prestatie, en wat maken jullie veel mee. Ik denk dat jullie stof genoeg hebben voor een boek na afloop.
Nou genier ervan groetjes
Hennie & Ben (EZV)

Nel Appelman

Heey kilometer-vreters,hier een berichtje van de nachtbraker uit de Streek! Als wij jullie belevingen lezen,lijkt het ons wel tijd voor een dagje rust,we willen graag dat jullie het doel halen,maar topsporters hebben ook hun Rust nodig! Jullie zijn Limoges gepaseerd en dat doet ons denken aan onze vakantie's in Duravel,ook hadden de ouders van Bibi daar een 2e huisje.
Vandaar iets herkenning.
Wij zijn oa. druk met het drukke trainingsprogramma van Maud,die 12 mei het NK speelt met de selectie van Noord-Holland-Noord.Het weer is hier nog te koud,ik hoop dat hier eerdaags nog verandering in komt.
Suc6 met de volgende 500 kilometers en denk om de Rust,groetjes de Appelmannetjes.

loes

Heeeee Alie en vriendin,
Leuk om jullie verhalen te lezen. Ik doe jullie dit niet na hoor! Ik wens jullie nog veel plezirige kilometers!
Liefs loes

Jeannette Vlaar=Floris

Hallo Alie en Vriendin heb net jullie belevenissen gelezen en blijf jullie volgen stoer hoor ik vind nijmegen al heel wat om te doen
liefs Jeannette

alie-en-marja-naar-santiago.reismee.nl

Hallo Alie en Marja
jullie zijn nu ongeveer 2 weken op pad? Het is logisch dat het in de benen gaat zitten. nu past komt, mijn inziens, de bewustwording met welk een fantatische maar grote reis zijn begonnen en elke dag maken jullie iets mee wat ergens een plekje moet krijgen. Dan is het gevold dat je het even niet ziet zitten maar ik kan jullie geruststellen ook dit gaat over en jullie komen er sterker uit. Iedereen die een grote reis maakt, met de auto, lopend of fietsend maakt dit mee, gewoon doorlopen en jezelf een dagje toestaan om jezelf te verwennen. Sterkte en houd moed, groet van Frieda (tuinclub)

Annie Ruiter en Piet Schouten

Goede morgen Alie en Marjo,
Wat een boeiende verhalen. Wat een karakter!
Wat een doorzetters. Heb veel bewondering voor jullie. Ga zo door, en veel plezier.

Diana

Hallo Alie en Marja
Het is erg maar ik zit nu pas op jullie mail.
Ik was een weekje weg.
Ik heb nu jullie verhalen gelezen geweldig ik ben ook wel een beetje jaloers op jullie.
Jullie maken zo veel mee ik vindt het knap hoor blijf zo door gaan kanjers veel liefs Diana

José

Ook hier gaat het leven "gewoon" door. Gisteravond weer gezellig een potje getennist en uiteraard de beroemde nootjes en borrel. We hebben in Els (de G.)een prima invalster gevonden, ideaal hoeven we tenminste niet ieder x zo veel te regelen. Eigenlijk regelt degene dat toch die niet kan t...........

toi, toi, hou jullie taai José, Ron en de hele santemekraam