alie-en-marja-naar-santiago.reismee.nl

Rustdag

We worden nu bijna vervelend met die verhalen, maar we hebben vandaag een rustdag, jaja, en er is internet bij het pelgrimsbureau en daar willen we natuurlijk wel even gebruik van maken. Eerst wil Alie natuurlijk iets rechtzetten, ze heeft nl. helemaal vergeten ook haar kleine jarige job, die lieve Kes ook van harte te feliciteren met haar 5e verjaardag op 7 mei!!!!! Ook voor de jarige Simon Kok de felicitaties!

We zijn gisteren aangekomen in St Jean Pied de Port aan de voet van de Pyreneeën. Het is een mooi oud stadje waar je bijna over de pelgrims rolt. Wat een verschil met de stilte in Frankrijk, toen hadden we echt het rijk alleen. Het is even wennen maar wel erg gezellig.

We logeren twee nachtjes in een herberg die wordt gerund door Nederlanders, heel schoon uiteraard en fantastisch voor elkaar. We hebben er heerlijk gegeten samen met polen, australiërs, spanjaard, fransen en nederlanders.

Inmiddels hebben we de dazer al verschillende keren moeten gebruiken, zelfs een keer om drie honden tegelijk van ons af te slaan. Ik als een malle op de dazer drukken, achteruitlopend en Alie met de stok paraat in haar hand; nou toen hadden ze geen praatjes meer, hahaha. Morgenochtend staan we vroeg op om om zeven uur te starten met de zwaarste etappe van de Camino; een hele dag stijgen naar ca 2000 meter over 27 km.We hebben geprobeerd een overnachting halverwege te regelen, maar dat is niet gelukt; deze herberg is al ruim vantevoren vol geboekt. Afijn we zullen zien, we gaan ervoor, nemen de tijd en het zal ons dit keer ook wel lukken om boven te komen. In ieder geval hebben we de spieren goed getraind. We gaan de uitdaging aan en jullie horen nog wel hoe het ons is vergaan.

Er staat iemand op ons te wachten, dus we maken plaats.

Heel veel groetjes van ons!!!!!

Ada

Hoi Meiden.
Endelijk een rustdag!!! Prachtige verhalen sturen jullie door. En zo te lezen gaat het heel goed met jullie. Liefs Ada

joke blokker

hoi alie en marja lekker een dagje rust ook goed voor de spieren want nu gaan jullie de bergen in en dat is heel wat hoor en hoe is het weer daar . nu zet hem op he hou jullie taai gr ook van fred xxxxx toppers zijn jullie

Bas

Hoi M&M (Moeders en Marja)

Hier de lang verwachte reactie van mij. We lezen al jullie updates en leven ook mee vanuit Duitsland. Ik wens jullie heel veel succes morgen en hoop dat jullie het hoogtepunt bereiken (is ook alweer een tijdje geleden) ;-)

Succes en ik zal vragen of de meiden ook een keer een reactie schrijven.

Groetjes en een dikke kus

Bas

raymond en monica

alie en marja ik hoop dat nu het zonnetje voor jullie gaat schijnen,want regen hebben jullie genoeg gehad.hebben jullie niet gedacht waar zijn we aan begonnen? Een boek kunnen jullie erover schrijven. Op naar de lange klim, zet hem op . Dikke kus van ons

Marika Marit en je kleine broertje

Hoi zus en Marja . Heel veel succes voor de volgende km doe wel voorzichtig Gr. Vanuit Emsdetten

diana

hallo meiden
geniet van de rustdag, leuke plaats he St.jean pied de Port wij zijn er ook geweest en meerdere nederlanders ontmoet, wandelaars en fietsers. Het wordt zeker een zware klim maar wel mooi het gaat jullie ook weer lukken. gr diana

Annemieke Groot

Ik ben weer helemaal bij met lezen, geniet lekker van jullie rustdag! Ik geniet van jullie verhalen en blijf lekker met jullie meereizen :)! Jullie zijn toppers! Groetjes

Jeanette

Hoi Alie en Marja,
Gezellig met al die pelgrims. Heel veel succes met die klim.
Ik ben lekker n weekend weg met de meiden.
Liefs van ons

SYTSKE EN JOOP

We zijn weer terug uit Engeland en hebben daar na een klifwandeling nog veel meer bewondering voor jullie gekregen .Kuitenbijters zijn die bergen bij jullie.Veel sukses en veel masseren .Misschien is er wel een masseur tussen de pelgrims. Hou vol meiden .!!!!!!!!!!

Vera

Nou, daar was die rustdag eindelijk. Denk dat jullie er na vandaag wel weer aan toe zijn want dat wordt afzien. Zet 'm op en tot de volgende keer.

Tine H.

Hoi Marja en Alie,
Een wandeling naar 2000 meter. Jullie zullen blij zijn als de 27 kilometers erop zitten. In gedachten duwen alle volgers uit Nederland jullie de berg op. Hebben jullie Ruud nog gecontracteerd voor een knuffel en een massage voor deze dag??

Gon Klooster

Hoi,alie enmarja wat weer een mooie verhalen ik ben zelf met vijf meiden weer een weekje naar turkijegeweest dat was erg gezellig en jullie hadden een dagje vrij,ook lekker.en nu er weer tegenaan.veel succes en de groetjes van je tennismaatje gon

ellen en john

Gefeliciteerd meiden, met deze geweldige prestatie.
We lazen net nog even snel het bericht dat jullie gearriveerd zijn op het eindpunt.
Wij gaan vandaag van start voor onze fietstocht door Engeland (zo'n 1000 km). Eind juni spreken we elkaar hopelijk snel in Nederland.
Groetjes

Anneke

Het is volbracht meiden! Jullie kunnen supertrots zijn op jezelf. Wat moet dat een goed gevoel geven, dat pakt niemand jullie meer af. Het zal ook wel weer heerlijk zijn om straks al jullie geliefden weer te zien. Enne.... wanneer houden jullie je lezing met foto's? ;-)