alie-en-marja-naar-santiago.reismee.nl

alweer een beetje gewend!

Na een kleine week in Spanje hier weer een berichtje van ons. We zitten nu op zo'n 10 km voorbij Burgos in een klein Spaans dorpje. Heel knus en gezellig. Het barretje waar we zitten heeft wifi dus je ziet dat zelfs kleine gehuchtjes met hun tijd mee gaan! Het is vandaag 17 mei; de verjaardag van Ger, erg vreemd om dat te "vieren" op zo'n grote afstand van elkaar. Morgen is Siem jarig en ook deze verjaardag vieren we in Spanje ver van elkaar..... Afijn volgend jaar beter. Wij proosten in ieder geval met een tinto!! De afstand die we hebben afgelegd is nu zo'n 1250 km en we zijn er dus bijna hahaha. Het weer is erg goed. Lekker zonnetje, windje en niet te warm. De afgelopen dagen in het Rioja gebied waren fantastisch mooi. De uitzichten waren grandioos en in de verte zag je sneeuw op de bergen liggen. Omdat we al vroeg vertrekken genieten we elke dag van de opkomende zon, erg mooi. Veel mensen ontmoet uit de hele wereld. De Koreanen denken trouwens nog steeds dat de vogelgriep of mexicaanse griep hier heerst want ze lopen met van die mondkapjes, heel grappig. Een paar dagen geleden in Granon sliepen we in de kerk samen met ruim 40 man. Heel apart. Eerst gezamenlijke mis in de kerk met pelgrimszegen die in alle talen werd uitgesproken en daarna een gezamenlijke maaltijd. Allemaal meehelpen met tafel dekken en opruimen. Heel bijzonder. Daarna iedereen zingen in de eigen taal en de hollanders zongen op initiatief van alie tulpen uit amsterdam. Allemaal inhaken hahaha, erg leuk. Weer een bijzondere ervaring! Het slapen was minder.... We lagen kont aan kont op matjes op de vloer! Maar goed dat hoort er ook weer bij. En 1 douche en wc voor tig man is ook niet echt comfortabel.... Het hoort er allemaal bij. Nu zitten we weer in een prachtige herberg waar we echt worden verwend... Schoon voldoende sanitair, straks lekker eten een goed bed en morgen een ontbijt. En dat allemaal voor de prijs van slechts 17 eurootjes!! Ook de rosé is spotgoedkoop, 0,70 voor een glas, water is duurder! Het gaat dus allemaal goed, alleen mijn knie is een beetje dik. Geen pijn maar wel wat stijf, dus daarom een knieband om voor de zekerheid. Vooral bij het dalen is dat wel fijn. De ergste beklimmingen en afdalingen hebben we nu gehad. We komen nu in de Meseta terecht. Een groot lang plateau waar het erg heet kan zijn. We wachten af. We lopen richting Leon. Overigens kwamen we eergister bij een herberg die we hadden geboekt omdat er weinig slaapplaatsen in dat dorp waren, maar daar zijn we weer snel weg gegaan. Nou ja dwz we zijn niet eens binnen geweest. Na aanbellen deed een oud vies mannetje met een zwart gebit open en we schrokken ons rot. Gatver wat een engerd... We vroegen of we de kamer mochtem zien, maar geen sprake van. Het was geen hotel en we moesten het maar nemen zoals het was. Nou mooi niet, we gingendaar echt niet slapen als we het niet mochten zien, dat zegt genoeg dan maar verder lopen... Uiteindelijk kwamen we in een goede herberg terecht al belandde ik toch weer in de keuken vanwege de snurkers....jeetje wat ben ik blij dat Ger niet snurkt! Ik stop ermee, heb mijn schriftje nl niet mee en mijn geheugen laat me een beetje in de steek hahahah. Alles loslaten hè tijdens zo'n pelgrimstocht hahahaha. Lieve groetjes van ons en tenslotte wensen we Alison veel beterschap met haar knie. Wat een pech en oma kan je nu niet vertroetelen... Hou vol die zes weken gips en als het eraf mag is oma alweer bijna thuis! Xxxx

Reacties

Reacties

diana

Een leuk verhaal weer het is een genot om het te lezen.
en lekker dat jullie nu mooi weer hebben dat loopt nog lekkerder.
Ik ga volgende week op vakantie voor 4 weken naar Frankrijk dus jullie horen niets meer van mijn ik wens jullie veel succes GR Diana

Henk

Petje af voor jullie grandioze prestatie tot nu toe. 1250 km. wat een afstand. Ik heb net mijn laatste wedstrijd gespeeld bij de veteranen van Woudia. Toch een jaar of 50 gevoetbald en als je dan zeg 5 km per wedstrijd loopt en 20 wedstrijden per jaar, dan kom je op 5.000 km. Dus ja, dan kunnen jullie nog wel even vooruit. Marja, ik hoop dat je knie het goed blijft doen en jullie beiden wens ik alle succes en plezier op weg naar SdC. Enne Ger en Simon van harte gefeliciteerd.

Tine H.

Goed bezig dames. Jullie maken van alles mee onderweg. Heb ondertussen gegoogled en weet nu dat er 4 routes vanuit Frankrijk te lopen zijn en dat er ook 1 route in Spanje begint. Daar beginnen de meeste pelgrims volgens mij. Vandaar dat het in Frankrijk wat rustiger was onderweg. Overnachtingsplaatsen genoeg zo te horen. Zou ook niet bij dat vieze mannetje naar binnen zijn gegaan. "Daar worden we niet blij van"!
Scucces met de komende kilometers en avonturen.
Tante Annie uit de NOP heeft grote bewondering voor je Marja. Zij zou het niet nadoen!
Ger nog gefeliciteerd met je verjaardag.

ellen

Hallo Marja en alie,wat fijn om te horen dat jullie het zo leuk hebben,en zo volop genieten. Het lijkt mijn gezelliger zo in Spanje.
Marja ik hoop dat je knie het goed blijft doen,heb je een schiet gebiedje in de kerk gedaan? Ha ha.
Alle gekheid op een stokkie, heeeel veel wandel plezier verder,ik blijf jullie volgen. PS Marja ik mis je wel hoor tijdens het zwemmen,het is wel erg stil in onze baan, de mannen laten het ook een beetje afweten.
Liefs ellen

Karin

Hoi meiden, wat een km hebben jullie al gelopen. Ook gefeliciteerd met Siem zijn verjaardag morgen. Heb jullie verhaal weer met plezier gelezen. Succes en veel plezier.

Ben en Hennie

Hoi pelgrims,
Weer een mooi verhaal, jullie maken van alles mee, fantastisch, we zijn eigenlijk wel een beetje jaloers op de vele indrukken die jullie opdoen. En Marja, blijf maar lekker door lopen Ellen moet het maar doen met de mensen uit de langzame baan, gewoon doen het is een beetje een levenswerk. De Nijmeegse valt hierbij in het niet. Groetjes en nog veel wandelplezier

Ellen & John

Wat goed dat het zo lekker gaat.. hoop dat je knie niet teveel opspeelt Marja! Jullie kaarsjes hebben geholpen, goed nieuws gehad van de scan van mijn moeder, het is stabiel! Geniet nog van alles!

Hans van den Mosselaar

Hoi meiden,
Petje af voor jullie tot nu toe. Ben soms jaloers .
Gefeliciteerd met de verjaardagen van jullie mannen. Wat betreft het vieze oude mannetje......na een kus op het voorhoofd veranderen ze meestal in een knappe prins in mooi kasteel. Jammer , gemiste kans :-)
Geniet nog maar van het vervolg.

Hans

Gerda en Paul

Hallo stoere meiden,
het is bijna niet te geloven hoeveel km jullie al hebben afgelegd en dat het nog steeds goed gaat. we hopen dat je knie op het wat vlakkere landschap weer tot normale omvang komt en minder last zal geven. Gisteren naar moeder May geweest op de kermisborrel en daarna naar Ad en Greet, was erg gezellig maar we misten jullie nu beiden, omdat Ger moest werken op zijn verjaardag. We houden ook met hem regelmatig contact hoor ! Jullie gefeliciteerd met de verjaardagen van jullie mannen en ga zo door met jullie fantastische pelgrimstocht ! we kijken alweer uit naar het volgende verhaal.
lieve groetjes uit Bovenkarspel

Tine Plantinga

Hé Alie en Marja, zonet weer een spannend en gezellig verhaal gelezen van jullie, mooi dat het toch zo voorspoedig gaat en er erg van genieten, dat hebben jullie zeker verdiend hoor. Ik wens jullie nog goede km. toe, sterkte en tot een volgende keer,
lieve groet van mij, Tine.

Marian

Hallo daar ben ik weer wat een leuke verhalen zo maak wel wat mee op z'n reis. Heel veel plezier nog maar .

Constantia

Hoi Alie en Marja.
Tjee, wat gaat dit snel zeg. Ik dacht dat jullie nog wel ergens in Frankrijk zouden zitten. Heb ook al een tijdje niet gekeken natuurlijk. Het ziet er allemaal heel bijzonder uit. Veel succes de tweede helft.

Edith

Hoi dames, het lijkt alweer eeuwen geleden dat jullie vertrokken. Jullie maken ook zo ontzettend veel mee! En wij beleven het een klein beetje met jullie mee door de zalige verslagen! En zoals iemand eerder schreef, soms ben ik ook best een beetje jaloers hoor. Maar zo'n prestatie leveren, dat kunnen er maar weinigen, ik dus ook niet. Daarom bewonder ik jullie des te meer! Geniet van het heerlijke Spanje, van de tochten die jullie wandelen, de bergen, de opkomende zon, de tapas en de vino! Succes weer! Liefs uit de Trechter.

ellen

Nog even een berichtje van mij, heb vandaag de 40 mm gelopen, 28 km. De laatste 2 km waren pittig,en toen te bedenken dat jullie dit elke dag doen en weken achter elkaar, nog meer beseffen wat een top presatie jullie neer zetten. Echt geweldig!!!!!!!! Liefs ellen

Vera

Hallo meisjes,
Lijkt me veel gezelliger in Spanje te lopen, lekker veel mensen die je tegenkomt, genoeg plekken om te overnachten en vooral, het mooie weer. Had ik eerst alleen maar medelijden met jullie nu word ik toch een tikkeltje jaloers. Geen 40mm gelopen dit jaar, volgend jaar maar weer samen met jou Mar (en met Alie?). Gister met Dusan en Rob in de Eerste Aanleg aangestaan en donderdag kwamen ze spontaan een borrel halen. Siem moesten we om 3 uur s'nachts met nog een paar volhouders wegsturen want Meindert viel bijna om van de slaap. Het zal wel nooit meer voorkomen Alie maar ik heb Siem als eerste met zijn verjaardag mogen feliciteren. Het was inmiddels wel rond 2 uur hoor toen ik het eindelijk doorhad dat ie jarig was. Vrijdag komen de mannen bij ons eten. We zullen ze een gezonde pot voorschotelen.
Straks moeten we er weer op uit. Eerst Water en Vuurhuis denk ik en misschien daarna weer naar de Aanleg. Kost ook heel wat energie hoor! Ik wens jullie nog heel veel plezier en doe voorzichtig.

Gerda en Hans de Weerdt

Hoi Alie en Marja, Wij volgen jullie verslagen uiteraard steeds met veel belangstelling. Vooral Hans natuurlijk omdat hij vorig jaar hier óók gelopen heeft. Alles is heel herkenbaar en dat maakt het zo leuk. Wij lopen eigenlijk op afstand mee, dat gevoel is niet te beschrijven. Vanavond komt er weer eens wat op de TV over Santiago. Het blijft onze belangstelling houden. Misschien een tip voor de plaats Léon als jullie daar aankomen. Via de plaatselijke VVV kreeg Hans een slaapplaats waar verder het hele jaar studenten slapen. Hij sliep alleen in een 3 persoonskamer voor een heel schappelijke prijsje. Dit ligt om de hoek van de mooie Kathedraal. Als jullie meer willen weten van de slaapplaats dan horen wij het wel. Groetjes en loopse.
Gerda en Hans de Weerdt uit Bovenkarspel.

Broertje Jos

Hoi Ali en zusje,
ik hoorde vanmiddag van Marcel dat jullie nog zo'n 400 km te gaan hebben. En dat gaat lukken natuurlijk, net zoals die andere 250.000!!! lopers.
Vanavond een documentaire op Ned. 2 die ik ga bekijken en dan hoor ik wel of jullie verhalen een beetje kloppen.
Veel succes het laatste "stukkie

Milou en Marco

Toppers zijn jullie, veel succes nog met de "laatste loodjes". Dikke kus m en m xx

Mieke Westerkamp

Hoi Marja en Ali,

Ik heb de link naar jullie site gekregen van Carla en kan zo jullie avontuur ook meelezen, geweldig! Wat zijn jullie goed bezig zeg. Wat een onvergetelijke reis! Heel veel succes met het laatste stuk en geniet van alles!
Groetjes Mieke

Harm

Wat een verhalen! Prachtig om te lezen en vooral dat het zo goed gaat ... als snurken al het grootste probleem is... ;-)
Hou vol: het gaat zeker lukken.

Ria Mulder

Hallo Ali. Van Els reismee site gekregen.Wat leg je een mooie lange afstand af. Al 1250 km. Knap hoor.Op de foto te zien loop je in korte broek in Spanje mooi weer.
Hier is het 24 gr. Ali nog even volhouden, succes met de pelgrimstocht marja natuurlijk ook en tot in Nederland.
Groetjes Ria.

Els de Greeuw

Hallo Ali en Marja.

Gisteren lekker getennist met de meiden. Heerlijk temperatuurtje. Ik volg jullie al enige tijd via deze site. Wat een avontuur en een belevenis. Stoer en een geweldige prestatie die jullie leveren. Hou vol , het eind is in zicht. Veel succes met jullie dappere tocht.

Gr. Els

José

Wij blijven hier ook lekker actief hoor. Gister lekker getennist en net ff een rondje hardlopen. Laat dat hard er maar af, het is meer joggen. afgelopen donderdag met Lia en Jan een leuke fietstocht gemaakt Start bij Karsten in Zwaag, in Berkhout bij de Ridder een stop.er. Mooi met z'n allen in een pipo wagen, waar een verteller "Bart"een mooi verhaal vertelde over Schokland in 1859. Daarna naar Parkschouwburg in Hoorn, waar een heerlijke lunch klaarstond. Toen richting Oosterblokker bij de Harmonie, waar een magiër een tafeltje liet zweven. Ja, het bestaat dus echt! Als afsluiting een (of meer) lekker borrel bij Karsten en weer op de fiets naar de chinees in Grootebroek. Jullie zien het, wij hebben het ook niet zo makkelijk. Was ouderwets gezellig, vreselijk gelachen. Nou meiden, jullie ook blijven lachen en toi, toi, toi, José & Ron

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!